سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داوری آثار جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) از سوی اساتید برتر حوزه ارتباطات

نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نشست اعضای هیئت داوری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با حضور اساتید برجسته حوزه ارتباطات و رسانه کشور  برگزار و اعضای هیئت داوران در سه حوزه رسانه‌های خبری ـ تحلیلی، صوتی و تصویری و رسانه‌های مجازی در زمینه معیار‌های داوری آثار بحث و بررسی کردند.

اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در این نشست با اشاره به اهداف کلی این رخداد فرهنگی گفت: گسترش فرهنگ رضوی، تولید مفاهیم بنیادی در حوزه امام رضا (ع) و حمایت و تکریم از فعالان عرصه رسانه سه هدف عمده برگزاری این جشنواره است که در سه بخش اصلی خبری و تحلیلی، صوتی و تصویری و بخش مجازی برگزار می‌شود.

او با اشاره به تمدید جشنواره تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ افزود: قرار بود کار داوری‌ها زودتر انجام و اختتامیه جشنواره هم برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد، البته دلایل دیگری هم برای تعویق وجود دارد که یکی از آن‌ها موضوع در پیش بودن مناسبت‌های ماه‌های شعبان و رمضان و درخواست‌های متعدد اهالی رسانه است.

آغاز داوری‌های نهایی از ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰

دبیر علمی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) با اشاره به ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) ادامه داد: داوری نهایی جشنواره از ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

نصرالهی مشارکت مردم را از جمله ویژگی‌های این جشنواره دانست و  بیان کرد: مردمی بودن و معنوی بودن از جمله ویژگی‌های این جشنواره است، همچنین ترکیب اعضای هیأت داوران ترکیبی کم‌سابقه است و اغلب اساتید تراز اول کشور در حوزه رسانه در گروه داوری جشنواره حضور دارند.

معیار ارزیابی آثار

او با تاکید بر ضرورت دادن امتیاز بیشتر به سوژه و پرداخت اختصاصی تصریح کرد: توجه به سوژه اختصاصی، پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی، راهبرد واقع نمایی، جامعیت، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیار‌های مهم و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.

نصراللهی تاکید کرد: این جشنواره متعلق به امام رضا (ع) است و شاهد بودیم که اقشار مختلف مردم و رسانه‌ها با گرایشات مختلف آثارخود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

اهداف کلان جشنواره

محسن هوشمند دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) هم در این نشست با اشاره به برخی اهداف این رویداد فرهنگی گفت: ما در این جشنواره سه هدف عمده را دنبال می‌کنیم که شامل ارتقاء کمی و کیفی آثار در حوزه امام رضا (ع)، جهت دهی به مفاهیم و موضوعات رضوی و حمایت و تکریم از زحمت‌کشان عرصه رسانه با موضوعات امام رضا (ع) است.

او افزود: این جشنواره در چهار محور موضوعی سیره امام رضا (ع)، زائر و زیارت، وقف و نذر و خدمت رضوی برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت داوران  نظرات خود را در زمینه روند اجرا و ارزیابی آثار جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) مطرح کردند و مقرر شد در حوزه‌های تخصصی، داوری آثار براساس شاخص‌های علمی صورت گرفته و این معیار‌ها نیز به زودی نهایی و تدوین خواهد شد.

 

انتهای پیام// ا. ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.