سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تهیه و تدوین برنامه زیست محیطی در خوزستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بر ضرورت تهیه و تدوین برنامه زیست محیطی در زمینه کاهش برداشت سیاه از مزارع نیشکر استان خوزستان تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسینی پویا  دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: استان به ویژه شهرستان اهواز درگیر مشکلات زیادی است که یکی از آن‌ها آلودگی هوا است و یکی از عوامل این آلایندگی، آتش زدن مزارع نیشکر در اطراف شهرستان‌های اهواز و شوشتر است که موجب نارضایتی مردم شده است.

او افزود: شکر یک کالای استراتژیک برای کشور است و امید می‌رود که با رعایت نکات زیست محیطی، در سال‌های آتی شاهد کاهش آلاینده‌های هوای استان در این خصوص باشیم و ضروری است که برداشت سیاه سال به سال کاهش یابد و شرکت‌ها ظرف یک ماه آینده برنامه‌های توسعه‌ای خود را در خصوص توسعه برداشت سبز ارائه دهند و محیط زیست نیز نظارت‌های خود را در این زمینه اعمال کند.

 حسینی پویا  تصریح کرد: استان‌های شمال کشور در مسائل مربوط به حفظ جنگل‌ها در برابر آتش‌سوزی‌ها، اقدامات مشابهی دارند که می‌توان از تجربیات آن‌ها در این زمینه بهره گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی نیز گفت:نارضایتی اجتماعی حاصل از برداشت سیاه به مراتب بیشتر از آلایندگی‌های زیست محیطی آن است و شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر استان از نظر ایجاد اشتغال و تولید محصول، اهمیت ویژه‌ای دارند که می‌توانند با همکاری صداوسیمای مرکز استان خوزستان، مردم را از این اقدامات آگاه سازند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.