سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دو هفته اول سال وارد خیز جدید کرونا می شویم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سفر و مراوده در تعطیلات نوروز افزایش می‌یابد و خواه ناخواه موجب جابجایی و گسترش ویروس می‌شود و ممکن است در دو هفته اول سال وارد خیز جدید شویم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از همه همکاران حوزه بهداشت استان و مدیران سلامت در شهرستان‌ها به دلیل زحمات یک ساله تقدیر کرد.

او گفت : امیدوارم در سال پیش‌رو آرامش برقرار شود تا بتوانیم در زمینه توسعه بهداشت استان فعالیت‌های بهتری انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: اگر چند وقتی است وضعیت مناسبی در استان هست و افتخار خدمت به مردم کسب شده نتیحه زحمات همه همکاران و همکاران عزیز گمنامی است که ممکن است دیده نشوند، اما اثر بسیار مهمی داشتند.

او افزود: شرایط نوروز و تعطیلات عادی نیست و با توجه به جذابیت منطقه، سفر و مراوده افزایش می‌یابد و خواه ناخواه موجب جابجایی و گسترش ویروس می‌شود و ممکن است در دو هفته اول سال وارد خیز جدید شویم.

مرادی ادامه داد: منشا گونه جهش یافته ویروس در استان سفر بوده است و مهمترین درخواست من از همکاران تشدید نظارت است و نیاز است که تیم‌های نظارتی، حمایتی با شدت و توجه بیشتری فعالیت کنند.

او گفت: در این مرحله بیشترین سود را از غربالگری و بیماریابی می‌بریم و می‌توانیم از شیوع و افزایش مجدد بیماری پیشگیری کنیم، چون که می‌دانیم راه کنترل بیماری از مسیر بهداشت می‌گذرد نه درمان و باید این بخش تقویت شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.