سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان خبر داد:

مسدود کردن صفحات مجازی آموزش ساخت و فروش مواد محترقه غیرمجاز

سرهنگ حسن پور گفت:۲۷۶ سایت و صفحه مجازی که اقدام به فروش، تبلیغ و یا آموزش ساخت مواد محترقه غیرمجاز می کردند شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   سرهنگ حسین حسن پور ، جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از اقدامات  نیروی انتظامی گیلان در راستای برخورد با هنجارشکنان در آستانه چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت:۲۷۶ سایت و صفحه مجازی که اقدام به فروش، تبلیغ و یا آموزش ساخت مواد محترقه غیرمجاز می‌کردند شناسایی و برخی از آن صفحات مسدود شد.

او افزود:  تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار عدد مواد محترقه کم خطر و ۱۱ کیلوگرم مواد محترقه پرخطر هم کشف شده است.

احمد آقایی،  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز درخصوص خطرات ناشی از استعمال مواد آتش زا در چهارشنبه آخر سال و مواد قانونی مجازات متخلفانی که با ایجاد انفجار این مواد موجب اخلال در نظم جامعه می‌شوند هشدار داد.

او افزود: مواد قانونی برخورد با تخلفات را به این شرح اعلام کرد:

۱- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره یا هر مواد آتش زا و خطرناک موجب مرگ کسی شود درصورتی که عمل او کشنده باشد و علم و آگاهی به آن داشته باشد و یا قصد کشتن داشته باشد، به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ قتل عمد محسوب و محکوم به قصاص می‌شود و در غیراین صورت قتل شبه عمد محسوب می‌شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

۲- هر کس با استفاده از مواد منفجره  موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده ۶۲۲ محکوم به دیه و حبس از یک ماه تا ۳ سال می‌شود و درصورت مرگ زن حامله به قصاص محکوم می‌شود.

۳- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد به موجب ماده ۶۱۸ ق. م. ا به حبس از ۳ ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

۴- هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب تخریب اموال منقول و یا غیرمنقول دیگران شود به موجب ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.