سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرفخرالدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

در نظر گرفتن شاخص‌های مدون‌تر برای مصاحبه حضوری دانشجویان دکتری

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید شاخص‌های مدون تری برای مصاحبه حضوری در پذیرش دانشجویان دکتری انجام شود.

حیدرمیرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری آزمون سنجش در پذیرش دانشجویان دکتری اظهار کرد: حداقل ۵۰ درصد پذیرش دانشجویان دکتری باید بر اساس آزمون کتبی باشد و لازم است تا برای مصاحبه حضوری هم شاخص‌های مدون تری در نظر گرفته شود.

او افزود: تعداد زیاد دانشجویان دکتری هم باعث آسیب به فرد و هم آسیب به اجتماع می‌شود و پرورش و کمیت آن‌ها هیچ تناسبی با نیاز‌های جامعه ندارد.

میرفخرالدینی تصریح کرد: شرایط دانشجویان دکتری بسیار ویژه بوده و به امکانات مناسبی احتیاج دارند بنابراین قبل از بحث درمورد تعداد کمی دانشجویان دکتری باید جهت گیری رشته‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جریان تقلب‌های علمی کمتر دیده می‌شود چرا که دانشجویان مرحله به مرحله پروژه‌های خود را با استادان چک می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در بحث تقلب‌های علمی بسیار جدی عمل می‌کند و از طریق نرم افزار‌های همانند یاب پایان نامه دانشجویان را بررسی می‌کند که اعمال این قانون از سوی وزارت علوم به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
عالی بود