سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نبود تناسب لازم میان بودجه تخصیص یافته با فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: تناسب لازم بین فعالیت‌های انجام شده و اعتبار تخصیص یافته برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها وجود ندارد.

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه اختصاصی معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور بسیار ناچیز و محدود است.

او افزود: اگر امروزه حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها فعالیت خوبی دارند تنها به علت عرق، توجه و کار‌های داوطلبانه‌ای است که یکایک دانشجویان آن را انجام می‌دهند.

غفاری تصریح کرد: همچنان نیاز به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان و دولت وجود دارد، باید حداقل مطابق با مطالبه به انتظاری که در حوزه فرهنگی و اجتماعی هست نسبت به بودجه برای ارتقای فرهنگی فعالیت‌های دانشگاهی ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه متکی به جنب و جوش دانشجویان است، اما تمامی این کار‌ها متناسب با بودجه تخصیص یافته نبوده و اعتدال در این زمینه رعایت نشده است.

غفاری با بیان اینکه باید حداقل بودجه‌های فرهنگی را در زمان تخصیص با درصد بالا در سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند، تاکید کرد: بودجه فرهنگی و اجتماعی در دو حوزه یعنی ستاد و دانشگاه وجود دارد که حدود کمی از آن مربوط به ستاد بوده و بخش عمده آن مربوط به دانشگاه هاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: عدد و رقم مشخصی برای بودجه‌های فرهنگی وجود ندارد چرا که هر دانشگاه متناسب با نیاز خود یعنی مستقل به دریافت بودجه اقدام کرده و این موضوع در نهاد‌های علمی متفاوت است.

غفاری افزود: تناسب و تعادل لازم بین فعالیت‌های انجام شده و اعتبار تخصیص یافته به معادله و تراز بهینه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
گمنام
۱۴:۳۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بودجه فرهنگی خیلی کمه بعضی از دانشگاه ها واقعا کم اوردن
سحر
۱۴:۳۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خبر عالی بود خدا قوت