سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در موضوع جهش تولید گام موثری برنداشتیم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تحریم ها راه را برای سرمایه گذاری در داخل بسته و هم ارسال کالا را با مشکل مواجه کرده است.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان تحقق شعار جهش تولید در سال گذشته گفت: هر پروژه  و  برنامه که قرار است اجرایی شود لوازم خاص خود را نیز نیاز دارد؛ اگر جمع ، دولت و نظامی قرار باشد که یک اقدام را بدون در نظر گرفتن لوازم آن شروع کند؛ حتما جنبه شعار به خود خواهد گرفت و در حد شعار هم باقی خواهد ماند. 

او ادامه داد: برای مثال موضوع نام‌گذاری سال ۹۹ یکی دیگر از مسائلی بود که برای محقق شدن آن ابتدا باید مقدمات تولید و سپس جهش در آن صورت بگیرد. اولین اقدام برای احقاق این موضوع هم نیروی انسانی است؛ امروز ما جوانان تحصیل‌کرده بسیاری داریم. دومین ملاک هم سرمایه است ولی متاسفانه ما سرمایه نداریم و در داخل کشور هم به دلیل کرونا و تحریم، کسب و کاری هم درکار نیست که از آن مالیات دریافت شود.

نمازی افزود: سوم نیاز به برنامه داریم اما برنامه‌ مناسبی  در زمینه صنعت و کشاورزی وجود ندارد و الان بسیاری از کارخانه‎‌های ما با حداکثر ظرفیت کار نمی‌کنند و ظرفیت خالی دارند و پر کردن این ظرفیت‌ها خود منجر به افزایش ظرفیت خواهد شد. در زمینه کشاورزی هم ما فقط دو سال است که از خشکسالی چندین ساله خارج شده‌ایم، از سوی دیگر کشاورزی نیاز به یک تکنولوژی بسیار دارد و امکانات مزارع نظیر آب و مبارزه با آفات بسیار مهم است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، بیان کرد: علاوه بر این موضوع سرمایه گذاری از خارج از کشور هم هست که متاسفانه بعد از توافق برجام استقبالی از آن نشد. همچنین بازار مصرف مهم است که ما در داخل و کشورهای همسایه داریم؛ اما در رقابت با دیگران خیلی مشکل داریم که بخشی از آن به سبب عدم بسته بندی مناسب است.

فعال اصلاح طلب بیان کرد: تحریم ها راه را برای سرمایه گذاری در داخل بسته و هم ارسال کالا را با مشکل مواجه کرده است. همچنین عدم تصویب fatf باعث مشکلات بسیاری برای ما ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.