سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان خوزستانی در تیررس کرونا

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز گفت: روزانه ۱۵ تا ۱۶ کودک بیمار بستری داریم و هنوز روند مراجعات کاهشی نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز محسن علی سمیر رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با بیان اینکه روزانه ۱۵ تا ۱۶ کودک بیمار بستری داریم و هنوز روند مراجعات کاهشی نشده است، گفت: در حال حاضر ۱۷ کودک بیمار در بخش عادی این بیمارستان بستری هستند، همچنین ۹ کودک بیمار در بخش ICU هستند که ۴ نفر آن‌ها مثبت قطعی و ۵ بیمار مشکوک به کرونا هستند.

او  افزود: هنوز شاهد ماسک نزدن بچه‌ها در خیابان‌ها هستیم که والدین باید به این موضوع اهمیت دهند و با رعایت نکات بهداشتی، خودداری از خروج خود از خانه و بردن کودکان به بیرون و فضا‌های عمومی، از ابتلای آن‌ها به این بیماری جلوگیری کنند.

علی سمیر با بیان اینکه اکثر کودکانی که درگیر این بیماری شده اند، قربانی بی توجهی والدین هستند و از طریق پدر و مادر مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: همچنین حضور در دورهمی‌های خانوادگی و بازی در کوچه و پارک از دیگر عوامل ابتلای کودکان به این بیماری است.

رییس بیمارستان کودکان ابوذر اهواز تصریح کرد: فقط کودکان زیر ۲ سال به ماسک نیاز ندارند و مابقی کودکان حتما باید از ماسک استفاده کنند، اما این موضوع کمتر رعایت می‌شود، وقتی با خانواده‌ها در این زمینه صحبت می‌کنیم به ما می‌گویند که از ماسک زدن خسته شده اند در حالی که چاره‌ای جز این کار نیست.

این مقام مسئول  اذعان داشت: بسیاری از والدین تصور می‌کنند که دورهمی‌های خانوادگی و رفتن به خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها برای کودکان مشکل ساز نیست در حالی که این تردد‌ها هم سلامت کودکان و هم سلامت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را به خطر می‌اندازد.

علی سمیر با اشاره به اینکه در زمینه کمبود تخت مشکلی نداریم، اما دوست نداریم که شاهد ابتلای کودکان به این بیماری باشیم، بیان کرد: ۲ هفته بعد از تعطیلات عید نوروز، احتمال تشدید و پیک بیماری را داریم لذا مردم و به ویژه والدین باید بادرک درست از شرایط غیرعادی جاری، تا حد امکان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: قدرت واگیری ویروس نوع جهش یافته انگلیسی خیلی بیشتر از ویروس چینی است همچنین علائم تنفسی و گوارشی در آن شدیدتر است و تنها راه مقابله با انتشار آن، رعایت نکات بهداشتی و خودقرنطینگی تا حد امکان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.