رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: ۱۲ کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند و در ۳ هفته اخیر بیشترین تعداد بیماران سرپایی را داشتیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن علی سمیر رییس بیمارستان ابوذر اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مراجعه بیش از ۵۰۰ کودک مبتلا به کرونا به این بیمارستان ثبت شده است که تعداد فوتی‌ها انگشت شمار بوده است و ۱۲ کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند و در ۳ هفته اخیر بیشترین تعداد بیماران سرپایی را داشتیم.

او با بیان اینکه خانواده‌ها به خصوص در مورد کودکان قدری سهل انگاری می‌کنند و از ماسک برای کودکان استفاده نمی‌کنند همچنین در ایام شیوع کرونا در خوزستان شاهد حضور کودکان در پارک‌ها هستیم، افزود: حضور کودکان در دورهمی‌ها و تجمع خانوادگی به چشم می‌خورد.

علی سمیر بیان داشت: برخی از والدین تصور می‌کنند این بیماری در کودکان کمتر شیوع دارد در حالی که اینگونه نیست و خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند و کودکان از طریق والدین و یا تماس با دیگر کودکان به کرونا مبتلا می‌شوند لذا خانواده‌ها باید بیشتر مراقب سلامت کودکان خود باشند.

رییس بیمارستان ابوذر با بیان اینکه ادامه داد: علائم ویروس جهش یافته انگلیسی در کودکان مثل بزرگسالان است. یعنی همان علائم تنفسی، قلبی، پوستی، گوارشی و مغزی نیز در بچه‌ها وجود دارد لذا از خانواده‌ها انتظار داریم مراقب کودکشان به خصوص آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای دارند، باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.