سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۰ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از روستاهای کرمانشاه

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شناسایی ۱۰ فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در یکی از روستاهای استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۴ فرد دیگر که مبتلا به کرونای انگلیسی شده‌اند، گفت : در آزمایش‌های تخصصی انجام شده ۱۴ بیمار مبتلای دیگر به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی و شمار مبتلایان در استان به ۲۶ نفر افزایش یافت.

او گفت : متاسفانه ۱۰ نفر از ساکنان یک روستا که از نظر تقسیمات جغرافیایی جزو شهرستان صحنه بوده، اما مراودات ساکنان آن بیشتر با شهرستان سنقر و کلیایی است به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده اند.

شکیبا افزود: این افراد در یک مراسم عروسی در یکی از شهرستانهای استان لرستان شرکت کرده بودند و هم اکنون تعدادی از آنان در بیمارستان بستری هستند.

او ادامه داد: به دنبال پایش و بیماریابی از افرادی که با بیمار ساکن ماهشهر که به گیلانغرب سفر کرده بود در ارتباط بودند، ابتدا سه نفر و امروز نیز دو نفر دیگر بیمار مبتلا به این گونه ویروس در شهرستان گیلانغرب شناسایی شدند.

شکیبا گفت: تمامی این پنج نفر به واسطه فردی که اقدام به سفر به این شهرستان کرده بود به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

او افزود: دو بیمار دیگر استان در شهرستان سرپل ذهاب شناسایی شده اند. این دو بیمار در یک کارخانه در استان ایلام کار می کنند که متاسفانه اکثرا به این واریانت ویروس مبتلا شده اند.

 شکیبا ادامه داد: از مجموع ۲۶ بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی در استان، ۲۵ نفر به دنبال سفر یا پذیرش مهمان گرفتار شده اند که این امر اهمیت خودداری از سفر و دورهمی را بیشتر از گذشته نشان می دهد.

او گفت: از همه مردم می خواهیم برای هیچ سفری برنامه ریزی نکنند و یا در هرگونه مراسم عزا و عروسی شرکت نکنند تا به گرداب این ویروس وحشتناک و کشنده گرفتار نشوند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.