سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛

تعریف نقشه راه پروژه‌های عمرانی گامی بلند در توسعه همه جانبه خراسان رضوی

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: باید برای توسعه همه جانبه خراسان رضوی نقشه راه جهت توسعه همه جانبه داشته باشیم و در هریک از موضوعات تخصصی، طرح جامعی داشته باشیم.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در سی و سومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با حضور  نمایندگان شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار شد نمایندگان شهرستان‌های خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود پرداختند.

میر جعفریان معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شورا‌های شهر مظهر مردم هستند و باید بر طبق خواست مردم نیازمندی‌ها برطرف شود.

او افزود: باتوجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا‌ها انتظار داریم موضوعیت قانون مداری و پایبندی به اخلاقیات جهت رقابتی سالم و انتخاباتی سالم را مدنظر قرار دهیم.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باید برای توسعه همه جانبه استان نقشه راه جهت توسعه همه جانبه خراسان رضوی  داشته باشیم و در هریک از موضوعات تخصصی طرح جامعی داشته باشیم تا از موازی کاری و پراکندگی پروژه‌ها بپرهیزیم  تا به تناسب منابع و بر اساس اولویت‌ها عمل کنیم.

میر جعفریان بیان کرد: در نقشه راه عمرانی پروژه‌های نیمه تمام و اولویت نیاز‌های مردم مورد بررسی قرار دهیم. اولویت‌ها را به صورت میدانی تعریف کردیم و قبل از سفرشهرستانی استاندار تیمی از شهرستان‌ها اعزام کردیم تا به صورت میدانی حضور پیدا کنند و جمع بندی نیاز‌ها انجام شود تا برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شود.

او تصریح کرد: در زمینه‌های آب، راه، بهداشت و درمان در طرح جامع به ظرفیت‌های بالایی رسیدیم از جمله ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح تدوین شده که جهت مجوز به برنامه و بودجه کشوری داده شده است.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و ۳۵۰ روستا هم تنش آبی داریم که در این خصوص بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مجوز اخذ شده است. همچنین در زمینه بهداشت و درمان بیمارستان‌های نیمه تمام و مراکز جامع در دستور کار قرار گرفته است.

میر جعفریان اظهار کرد: طرح‌های جامع تفصیلی ۱۵ شهرستان به اتمام رسیده است بیش از ۲۵۰ پرونده اقتصادی تولیدی و طرح‌های جامع در کارگروه تعیین تکلیف شد. همچنین صنایع محور غرب مشهد در کمتر از یک ماه تعیین تکلیف شدند.

او افزود: تامین زمین برای کسب و کار روستایی و تامین زمین روستایی در طرح هادی روستایی در کارگروه تصویب شد.

معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برای تامین نیازمندی‌های حاشیه شهر محله به محله  مسائل زیر بنایی و رو بنایی تدابیری اندیشیده شد. باید توزیع عادلانه و توازن منطقه‌ای در صنایع داشته باشیم رفع موانع استقرار مراکز تولیدی و صنوف در کارگروه هامورد اقدام قرا گرفته است.

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.