سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد صدور پروانه بهره برداری در بخش صنعت

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولیدات صنعتی کشور گفت: امسال صدور پروانه‌های بهره برداری ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولیدات صنعتی کشور در مراسم کشنده برند ایرانی "دیما " گروه خودرو سازی مایان گفت: امسال در بخش پروانه‌های بهره برداری ۷ درصد، صدور پروانه ۲۲ درصد و سرمایه گذاری ۲۳۰ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم.

صادقی نیارکی افزود: واحد‌های داخلی خودروساز کشور بجای واردات خودرو کامل این توانایی را دارند که کامیون‌های مورد نیاز داخلی را بازسازی کنند.

وی بابیان اینکه بازسازی خودرو منجر به ایجاد اشتغال در کشور می‌شود افزود: با این اقدام قطعه سازان فعال و زنجیره ارزش افزوده نیز در کشور ایجاد خواهد شد.

صادقی نیارکی تولیدات صنعتی کشور در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای نخستین مرتبه در سه سال گذشته دو فصل متوالی یعنی فصل دوم و سوم صنعت براساس اعلام مرکز آمار، از رشد قابل توجهی برخودار بوده است.

وی رشد حوزه جواز تاسیس را ۴۰ درصد اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد در ۱۱ ماهه امسال ۳۶ هزار فقره جواز تاسیس صادر شده است در حالیکه این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵هزار فقره بوده و این مساله اشتیاق فعالان و تولید کنندگان داخل را می‌رساند.

صادقی نیارکی با اشاره به خودرسازی در استان قزوین؛ افزود: فعالیت این بخش در استان قزوین بیشتر در حوزه خودروسازی تجاری بوده، اما در حوزه قطعه سازی قزوین از قطب‌های صاحب نام کشور است.

استاندار هم در این مراسم گفت: باید تولید در جامعه جدی گرفته شود و همه بسیج شوند تا چرخ‌های تولید بچرخد؛ تمام معضلات اجتماعی با تولید رفع می‌شود.

هدایت الله جمالی پور افزود: یک اقدام جدی صورت بگیرد تا مشکلات تولید رفع شود؛ امروز ساختار‌های ما پاسخگو نیست و گا‌ها مانع تولیدکننده است.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم این کشور پر طرفیت کانون صنعت واقتصاد منطقه باشد همه کمک کنیم تا واحد ها‌ی تولید حرکت داشته باشند.
مرندی مقدم معاون سازمان استاندارد هم گفت: ظرفیت جدیدی در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق به وجود آماده است که نمونه آن تولید خودرو امروز است؛ همه باید بیشتر کمک کنیم تا چرخ اقتصاد بچرخد.

سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم در این مراسم گفت: باید راه را برای صادر کننده هموار و شرایط را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرد.

سیاهکلی افزود: باید مسائل اداری و بروکراسی را هم از پیش پای تولید کننده برداشت.

او اضافه کرد: باید استان قزوین به محل تولید قطعات خودرو شود و شهرک ان هم آماده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در این مراسم گفت: باید یک فضای رقابتی بین بخش‌های خصوصی ایجاد شود

اکبری تالارپشتی افزود: موقعیت کشور طوری است که امکان صادرات خوبی دارد صادرات در تولید نباشد افول می‌کند.

او اضافه کرد: کالا‌های داخلی باید قابلیت صادرات داشته باشد و این را تولید کننده‌ها ثابت کردند پس باید حمایت شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.