مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیش از ۲ هزار تن محصولات چاپی از استان قزوین به سایر کشور‌ها صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: صنعت چاپ و بسته بندی استان با وجود مسائل و مشکلات بسیار، فعال بوده و در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲ هزار تن محصول چاپی از قزوین به کشور‌های همسایه صادر شده است.

اسماعیلی افزود: در سال جاری ۲۱۶ مجوز محتوایی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برای صادرات محصولات چاپی به حجم  ۲ هزار و  ۷۴ تن به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، ترکمنستان برای واحد‌های چاپی استان قزوین صادر گردیده است.

او ادامه داد: محصولات صادراتی از جمله مواد غذایی، بهداشتی و صنعتی که برای صادرات بسته بندی می‌شوند برای بسته بندی‌ها از جمله کارتن، لیبل، سلفون، قوطی و بروشور‌های تبلیغی و… استفاده می‌کنند که پیش از چاپ باید مجوز محتوایی دریافت نمایند و صدور این مجوز‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسماعیلی گفت: از آنجایی که استان قزوین یک استان صنعتی با شهرک‌ها و کارخانجات متعدد است، هنر چاپ هم از جایگاه ویژه‌ای در سطح تولید و صنعت کشور برخوردار است و با توجه به این موضوع، باید برای حل مشکلات این حوزه تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به نداشتن اتحادیه مستقل برای چاپخانه‌ها مهمترین مشکل حوزه چاپ در استان قزوین است، افزود: هم اینک ۱۴۴ واحد چاپی در استان قزوین فعالیت دارند و قزوین از استان‌های پیش‌رو در عرصه چاپ و بسته بندی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه این صنعت با ۲ وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط است باید با هماهنگی و همکاری بیشتر برای حمایت از این حوزه اقدام کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار