سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش نشانی سنندج برای چهارشنبه آخر سال آماده‌باش است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از آماده باش ۱۰۰ آتش‌نشان برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال‌ در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد سهیل فضل وزیری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  گفت:با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و افزایش تردد و ترافیک شهری به جهت دسترسی به خدمات ایمنی و اطفاء حریق در زمان بروز حوادث احتمالی تمهیداتی صورت گرفته است.

او افزود: در این راستا ۱۰۰ نفر از نیرو‌های عملیاتی آتش‌نشانان سنندجی در ایستگاه‌های ۸ گانه سطح شهر برای مقابله با حوادث احتمالی چهار شنبه آخر سال در آماده باش کامل هستند.

فضل وزیری گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد بحران کشور و استان، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با حوادث احتمالی در چهارشنبه آخر سال و عید نوروز سه اکیپ از آتش نشانان سنندجی در سه نقطه اصلی از شهر سنندج هم مستقر شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج  افزود: این آتش‌نشان‌ها از نیمه دوم اسفند ماه در میدان آزادی، میدان انقلاب و سه راه حبیبی استقرار یافته‌اند.

فضل وزیری بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و سرعت سرایت این ویروس و توصیه‌های اکید مبنی بر عدم حضور در تجمعات، انتظار می‌رود شهروندان به منظور رعایت نکات ایمنی و به علت شرایط ناشی از شیوع این بیماری از خانه‌های خود بیرون نیایند.

او تاکید کرد: دغدغه اصلی سال‌های گذشته مصدوم یا مجروح شدن شهروندان بدلیل استفاده از مواد محترقه و انفجار آن بود، اما امسال شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مردم در سطح شهر بر این نگرانی‌ها افزوده است که انتظار داریم مردم با مشارکت و همراهی خود از برگزاری این سنت خودداری کنند.

فضل وزیری از شهروندان درخواست نمود با توجه به این شرایط و رعایت مسائل ایمنی با بیرون نیامدن از خانه و عدم حضور در سطح شهر از بروز حوادث احتمالی و انتشار ویروس کرونا در روز‌های پایانی سال جلوگیری کنند.

گفتنی است؛چهارشنبه سوری از دیرباز تقریبا در همه نقاط ایران برگزار می‌شود، در این مراسم، در شب آخرین چهارشنبه سال (یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بیرون از خانه و در فضایی مناسب آتشی می‌افروزند و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می‌پرند و با گفتن «زردی من از تو، سرخی تو از من»، بیماری‌ها و ناراحتی‌ها و نگرانی‌های سال کهنه را به آتش می‌سپارند تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.