سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فاز دوم طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کووید ۱۹

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از آغاز اجرای فاز دوم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه استانی طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ناظران کشوری این طرح از سازمان بسیج مستضعفین گفت: با توجه به موفقیت این طرح که بدون شک با همراهی مردم و مسئولین صورت گرفت اجرای فاز دوم نیز ابلاغ شده است.

او افزود: فاز دوم طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و با هدف صفر شدن میزان مرگ ناشی از کرونا، همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد و به مدت یک ماه تا فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه فاز دوم طرح شهید سلیمانی با توافق وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین به مرحله اجرا درآمده است اضافه کرد: در این مرحله ارائه مراقبت‌ها و تداوم شناسایی زودهنگام بیماران به ویژه در بیماران زمینه‌ای و گروه آسیب پذیر انجام خواهد شد.

او با تشریح اصل ۴۸، ۲۴، ۴۸ در فاز دوم طرح شهید سلیمانی ادامه داد: در این مرحله شناسایی بیماران باید کمتر از ۴۸ ساعت انجام شود که نیاز است با ایجاد حساسیت و اطلاع رسانی، مردم در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

جزایری گفت: همچنین در این طرح باید کمتر از ۲۴ ساعت قطعیت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در افراد شناسایی شده با انجام آزمایشات و نمونه گیری نتیجه CPR محرز و تعیین تکلیف شود.

او افزود: رصد و پیگیری بیماران شناسایی شده گام سوم این طرح است که باید کمتر از ۴۸ ساعت افراد نزدیک بیمار همچون خانواده و محیط کار مشخص و با تست گیری و مراقبت پایش و غربالگری شوند.

جزایری اضافه کرد: با اجرای اصل ۴۸، ۲۴، ۴۸ در این مرحله، هیچ بیمار رها شده مبتلا به کرونا در استان نخواهیم داشت.

او پیش بینی کرد: طی دو هفته اول اجرای این مرحله ۸۰ درصد و در دو هفته دوم ۹۰ درصد به اهداف تعیین شده دست یابیم.

جزایری با بیان اینکه در فاز دوم اجرای طرح ملی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مشابه فاز اول، ۷ راهبرد تعیین شده است گفت: آموزش عمومی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، تشدید بیماریابی همراه با رصد، پیگیری و قرنطینه بیماران در نقاهتگاه‌ها و مدیریت هوشمند و گسترده سه راهبرد اول این مرحله هستند.

او با بیان اینکه محدودیتی در کیت تشخیص کرونا در استان وجود ندارد افزود: با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مطب‌ها به ویژه در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان و بروجن و تخصیص محل نمونه گیری رپید تست، تعداد واحد‌های نمونه گیری در استان افزایش می‌یابد.
جزایری اضافه کرد: حفاظت و حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر و بیماران زمینه‌ایی همچون سالمندان، کاهش موارد بستری و تهیه سبد‌های دارویی، تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قانون، همچنین اعمال هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها با توجه به رنگ بندی وضعیت کرونا در شهرستان‌ها از دیگر راهبرد‌های فاز دوم طرح شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کروناست.

او ادامه داد: بر اساس بازدید‌های میدانی صورت گرفته در استان چهارمحال و بختیاری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات ۹۱ درصد و در اماکن عمومی ۷۰ درصد گزارش شده است.

جزایری گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ مورد تست کووید ۱۹ از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

او افزود: هم اکنون چهارمحال و بختیاری جزو ۱۴ استان پرخطر کرونایی کشور اعلام شده و پس از خوزستان در رده دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.