سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص تسهیلات از سوی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی سفر هیات اعزامی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان با ۹۵ درصد از درخواست های مطرح شده موافقت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، دی ماه امسال سه نفر از معاونان وزیر، ۲ نفر از مدیران عامل بانک ها، ۲ نفر از مدیران عامل صندوق های کشوری با هدف بررسی مشکلات کهگیلویه و بویراحمد به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان سفر کردند.

حشمت الله صمیمی دوست امروز در نشست بررسی مصوبات سفر هیات اعزامی وزارت کار به کهگیلویه و بویراحمد، در یاسوج گفت: تخصیص تسهیلات برای پروژه های مختلفی در حوزه راه، گردشگری، آب و غیره مورد موافقت قرار گرفته است.

صمیمی دوست افزود: سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان های توسعه ای زیر مجموعه وزارت کار از موارد مهمی بوده است که تاکنون سازمان شستا و صندوق بازنشستگی کشوری و دیگر سازمان های توسعه ای اعلام آمادگی کرده اند.

او بیان کرد: پیشنهاد های مختلفی توسط استان ارائه شده که برای نمونه می توان به احداث گاوداری ۶ هزار رأسی و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی  اشاره کرد.

صمیمی دوست گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان به تسهیلات روستایی و عشایری به سهم استان اضافه شده است که لازم است طرح های خوبی معرفی تا سبب ایجاد تولید و اشتغال در سطح استان شود.

او افزود: بانک های وابسته به وزارت کار از قبیل توسعه تعاون، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید موظف شده اند در اجرای طرح ها و پروژه ها همکاری کنند.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: در بحث گردشگری نیز وزارت کار پذیرفته است که هزینه برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مطرح می شود را به عهده بگیرد.

صمیمی دوست گفت: در حوزه سازمان تامین اجتماعی و توسعه درمانگاه های استان مانند بیمارستان شهدای گمنام که ۳۲ تختخوابی بوده به ۶۴ تختخوابی افزایش خواهد یافت.

او افزود: همچنین ارتقای سطح درمانگاه های تامین اجتماعی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث فنی و حرفه ای نیز مصوبات خوبی بوده که ایجاد کارگاه های جدید، تامین هزینه آموزشی دانشجویان و افراد جویای کار و برای حداقل پنج هزار شغل اعلام آمادگی شده است.

صمیمی دوست بیان کرد: مجموعه مصوبات می تواند در توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی نماید و چنانچه این پروژه ها پیگیری شوند تحولات خوبی را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

او افزود: زمانبندی مشخص برای اجرای این پروژه ها در نظر گرفته شده که بسیاری باید تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید به پایان برسد و برخی دیگر زمان بیشتری نیاز دارند.

معاون اقتصادی استاندار گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل موظفند که بر اساس برنامه زمان بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغی عمل کنند.

 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.