سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش تند «نبیل» به نامه هشدار آمیز وزارت خارجه آمریکا به اشرف غنی

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به نامه وزیر امور خارجه آمریکا به اشرف غنی گفت که امیدوار است چنین نامه‌ای به آدرس پاکستان و طالبان نیز فرستاده شود تا توازن حفظ شده و پاداش به گروهی برای خشونت نباشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به نامه وزیر امور خارجه آمریکا به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفت که امیدوار است چنین نامه‌ای به آدرس پاکستان و طالبان نیز فرستاده شود تا توازن حفظ شده و پاداش به گروهی برای خشونت نباشد.

نبیل در توئیتی نوشته است: به خاطر ثبات افغانستان و منافع امنیت ملی کشورهای غربی، امیدوارم نامه مشابهی به طالبان از طریق پاکستان ارسال شود، تا طرف دیگر به فکر پیروزی نظامی نباشد و «کرنیل امام» دیگری را در خاک افغانستان انتصاب نکند.

به گفته وی، تامین صلح و رویکرد متعادل نیاز به ارسال نامه‌ای به آدرس پاکستان/طالبان دارد، تا آن‌ها صلح را ترویج کنند، نه جنگ!

وی افزود: من فقط امیدوارم چنین رویکرد ناموزون موجود در نامه، گروه دیگر را جسور نکند که فکر کنند برای خشونت پاداش وجود دارد.

گفتنی است که بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با لحنی هشدارآمیز گفته است که اوضاع در افغانستان رو به وخامت است و باید با طرح جدید آمریکا برای تسریع روند صلح همکاری کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.