سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر‌ها از فردا

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر‌ها، ۲۰ اسفند ماه آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد ریواده معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: پیش بینی می‌شود حدود یک هزار داوطلب برای عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سه شهر مشهد ثبت نام کنند.

او افزود: در پنجمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۹۵۸ نفر داوطلب نمایندگی در شورای شهر مشهد، ۳۹ نفر در رضویه و ۲۲ نفر در  ملک آباد بودند که در مجموع این تعداد در مشهد به هزار و ۱۹ داوطلب رسید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد با بیان اینکه زمان آغاز ثبت نام از داوطلبان عضویت در شورای اسلامی شهر‌ها ۲۰ اسفند ماه است، ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی در شورا‌های اسلامی سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد از ساعت هشت صبح فردا تا پایان وقت اداری روز سه شنبه ۲۶ اسفند ماه خواهد بود.

 


بیشتر بخوانید



ریواده بیان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، حفظ سلامتی داوطلبان و کارکنان ستاد انتخابات و به منظور رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا برخلاف دوره گذشته یک سالن بزرگ برای انجام پیش ثبت نام از داوطلبان در محل فرمانداری مشهد در نظر گرفته شده است تا این افراد با پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری، در عرض چند دقیقه ثبت نام خود را در سالن اصلی تکمیل کنند.

او تصریح کرد: طبق برنامه ریزی وزارت کشور داوطلبان نمایندگی در شورا‌های اسلامی روستایی مشهد نیز از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در این شهرستان ثبت نام خواهند شد.

مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد بیش از ۳۰۰ روستا و ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، ۸۵ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شورا‌های اسلامی شهری و روستایی دارد.

۷۰۰ نفر از این تعداد عضو شورا‌های اسلامی شهر‌ها و هفت هزار و ۹۰۰ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

 

انتهای پیام//ف.ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.