سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد وزارت خارجه یمن از برخورد گزینشی در خصوص درگیری‌های مأرب

وزارت خارجه یمن از برخورد گزینشی سازمان ملل با درگیری‌های مأرب انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون المسیره به نقل از وزارت خارجه یمن اعلام کرد اظهارات بین المللی و سازمان ملل درباره جبهه مأرب فاقد هرگونه منطق و آمیخته با تردید درباره تمایل صنعا به صلح است.

وزارت خارجه یمن افزود: این که مقامات بین المللی و سازمان ملل حق طبیعی و قانونی صنعا را برای دفاع از خود تضعیف می‌کنند، هیچ معیار و مقیاسی ندارد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد: مراجع بین المللی و سازمان ملل تاکنون همه توجه خود را بر جبهه مأرب متمرکز کرده و بقیه جبهه‌های درگیری را به طور کامل نادیده گرفته اند. برخورد گزینشی با موضوع صلح یمن نشان می‌دهد هیچ رویکرد مشخصی برای حمایت از توقف کامل جنگ یمن وجود ندارد و تلاش‌ها صرفا برای دستیابی به راه حل‌های جزئی و موقت است.

وزارت خارجه یمن با تاکید بر این که جبهه مأرب نیز مثل بقیه جبهه‌های درگیری در یمن از شش سال پیش ملتهب است، افزود: درگیری‌ها در مأرب یکباره شکل نگرفته است که اینگونه مورد توجه و اهتمام خاص قرار بگیرد. جبهه مأرب در سال‌های گذشته صحنه حضور نیرو‌های اشغالگر بیگانه و عرصه حضور همه نیرو‌ها و گروه‌های تکفیری بوده است.

وزارت خارجه یمن در ادامه اعلام کرد: از نادیده گرفتن رنج‌های ملت یمن که روز به روز به سبب بسته شدن فرودگاه و توقیف ظالمانه کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی بدتر و بغرنج‌تر می‌شود دست بردارید. این اقدامات جنایت جنگی است. باید تحرکاتی جدی برای بازگشایی فرودگاه صنعا و رفع توقیف کشتی‌ها صورت گیرد تا هرگونه صحبت از صلح اعتبار پیدا کند.

وزارت خارجه یمن بر حق طبیعی و قانونی یمنی‌ها برای دفاع از خود در برابر هر چیزی که آزادی، حاکمیت و استقلال و امنیت یمن و نیز ثبات و سلامت خاک این کشور را تهدید کند تاکید کرد و افزود: هرگونه اقدام و تلاش برای کاستن از حق ما برای دفاع از یمن و یکپارچگی ارضی آن را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.