سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تناسب اندام ۵۷ درصد دانش آموزان مازندرانی

۵۷ درصد دانش آموزان مازندرانی قد و وزن طبیعی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی ساداتی معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مرحله نخست طرح کنترل وزن و قد ۴۶۰ هزار دانش آموز مازندرانی از ۲۵ شهریور ماه اجرا شد و بر اساس داده‌های استخراج شده ۵۷ درصد دانش آموزان مازندرانی قد و وزن طبیعی داشتند.

او با بیان اینکه مازندران در این بخش رتبه ۳۱ کشور را دارد، آن را نگران کننده دانست و افزود: ۲۴ درصد دانش آموزان مازندرانی اضافه وزن داشتند و ۱۵ درصد نیز چاق هستند.

او افزود: دانش آموزان مازندرانی در اضافه وزن دوم و در چاقی رتبه سوم کشور را دارند.

معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: مرحله دوم طرح کنترل وزن و قد دانش آموزان آغاز شده است و والدین و مدیران مدارس تا ۲۰ اسفند مهلت دارند اطلاعات جدید دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن را به آموزش و پرورش تحویل دهند.


بیشتر بخوانید
طرح کوچ چیست؟ + فیلم


ساداتی ادامه داد: در فاصله بین اجرای مرحله اول و دوم، راهکار‌هایی برای اصلاح وضعیت غذایی و فعالیت‌های حرکتی و ورزشی به خانواده‌ها برای به تعادل رساندن وزن دانش آموزان ارائه شد.

او با بیان اینکه کرونا، تغییر سبک زندگی و خانه نشینی بر روی کودکان تاثیر زیادی گذاشته است، افزود: در مرحله دوم تاثیر راهکار‌هایی که برای تعادل وزن کودکان به خانواده‌ها داده شده بود بررسی خواهد شد.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.