سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا مردان اصفهانی به سلامت خود اهمیت نمی‌دهند؟

مسئول سلامت‌ خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان ‌اصفهان، گفت: بیشتر مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی زنان هستند و مراجعه مردان به این مراکز یک چهارم زنان است.

فرزانه سادات فرود مسئول سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: متأسفانه مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند و معمولا براین باورند که قوی‌تر از زنان هستند و کمتر بیمار می‌شوند و علائم هشدار دهنده را جدی نمی‌گیرند و دیرتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

او افزود: درپی بررسی این موضوع فرضیه می‌دهیم به‌دلیل اینکه اکثر مراقبان سلامت ما خانم هستند و تعداد کمی مراقب سلامت مرد داریم باعث مراجعه کمتر مردان می‌شود، البته این نظر ثابت شده‌ای نیست.

فرود با اشاره به ساعت کاری مراکز بهداشت، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی در ساعت اداری فعالیت می‌کنند که معمولا با ساعت کاری بیشتر آقایان تداخل دارد که شاید این موضوع در مراجعه نکردن آن‌ها تاثیر داشته‌باشد، اما در بحث مراجعه به متخصصان که محدودیت‌های ساعتی و جنسیتی ندارد بازهم آقایان کمتر از خانم‌ها مراجعه می‌کنند.

او تصریح کرد: ما مشکلی از نظر خدمت‌رسانی نداریم. چون خدمات کاملا یکسان است و گاهی هدف ما تنها آقایان هستند، اما آن‌ها تمایلی به استفاده از خدمات ندارند.

او در پایان با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات مراکز بهداشت، گفت: گاهی ممکن است آقایان هیچ اطلاعی راجع به خدمات ما نداشته باشند، اما خوشبختانه در مراکز بهداشتی و درمانی اصفهان برای تمام گروه‌های سنی خدمات خاصی ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
واقعا چرا خانمها بیشتر از مردها به سلا متشون اهمیت میدند؟