متخصص اورولوژی اصفهان گفت: در حال حاضر پیشرفته ترین اعمال جراحی اورولوژی و لاپاراسکوپی در مراکز خصوصی و دولتی اصفهان انجام میشود.

امیر افیونی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:در کشور ما در زمینه جراحی‌های کلیه و مجاری ادراری به استثناء ربات که به دلیل تحریم‌ها جراحی رباتیک در ایران انجام نمی‌شود ولی سایر اعمال اورولوژی دنیا همگی در ایران و به ویژه شهر اصفهان انجام میشود.
 
 
او با اشاره به اینکه ما در زمینه اورولوژی در خاورمیانه رتبه اول را داریم و در آسیا و دنیا حرف برای گفتن داریم افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین تومور‌های اورولوژی و اعمال جراحی بسته اورولوژیک یا همان عمل‌های لاپاراسکوپی اورولوژی در مراکز خصوصی، دولتی و دانشگاهی و غیر دانشگاهی در اصفهان انجام میشود.
 
 
متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری افزود: رشته اورولوژی یا همان مجاری ادراری در ایران رشته تخصصی و پیشرفته‌ای است و ما مقالات بسیاری از همکاران در کشور داریم که سالانه در مجلات بسیار معتبر اروپایی و آمریکایی چاپ میشود و ۱۵ تا ۲۰ نفر از همکاران ما اسمشان در کتاب‌های رفرنس اورولوژی خارجی موجود است و در تالیف کتاب‌های رفرنس بین المللی همکاری مستمر دارند.

افیونی ادامه داد: متاسفانه کشور ما روی کمربند سنگ دنیا واقع شده و ما یکی از کشور‌هایی هستیم که تعداد ابتلا به سنگ‌های سیستم ادراری در ما بسیار زیاد است؛ که در این مورد عوامل مختلفی مانند وراثت،گرمسیر بودن منطقه،رژیم غذایی و عوامل تغذیه ای،بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و نقرس و عفونت‌های بدون علامت ادراری دخیل هستند.

او افزود:میزان بروز سنگ در کشور ما آمار بالایی دارد و از هر صد هزار نفر ۱۴۰ نفر دچار سنگ علامت دار میشوند که میزان سنگ سازی در اقایان ۲ تا ۳ برابر خانم‌ها است، ولی اخیرا بروز سنگ کلیه در خانم‌ها هم بیشتر از قبل شده است.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار با اشاره به اینکه سرطان پروستات چهارمین سرطان در کل کشور و دومین سرطان شایع در آقایان است گفت:بزرگی پروستات و سرطان پروستات دو مقوله جدا از هم هستند که ممکن است در یک فرد هردو باهم یا به تنهایی اتفاق بیفتند و کشف زودرس آن میتواند به سلامت مردان کمک کند که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود میتوانیم با عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی و یا در مواردی که بیمار امکان جراحی را به دلیل مشکلات همراه ندارد یا عوارض جراحی را قبول نمی‌کند با رادیوتراپی آن را درمان میکنیم.اما در مواردی که بیمار دیر مراجعه میکند و تومور گسترده‌تر شده باشد جراحی چندان موثر نخواهد بود و باید از روش‌های کمکی نظیر: هورمون درمانی و یا در بعضی از موارد مقاوم شیمی درمانی استفاده می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.