سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۵ میلیارد ریال به بازار شمس السلطنه نراق

استاندار مرکزی از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت بازار شمس السلطنه نراق در سفر وزیر میراث فرهنگی خبرداد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تشریح جمع بندی سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دلیجان از اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای مرمت و بازسازی بازار شمس السلطنه نراق خبرداد.

آقازاده افزود: برای مرمت، سبک‌سازی بام و پاک‌سازی رواق‌های داخلی این بازار به میزان هزار و ۲۳۰ مترمربع تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

او اضافه کرد: ۵۰۰ میلیون ریال هم به تجهیز موزه شهاب‌سنگ نراق که ۱۸۰ قطعه‌سنگ آسمانی و شهاب‌سنگ در این موزه به نمایش گذاشته شده   اختصاص داده شد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مرمت پل شاه‌عباسی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و سرمایه‌گذار کاروانسرای دودهک، هزینه ۵۰ درصد مرمت را به مبلغ ۲۰‌میلیارد ریال تأمین خواهد کرد و ۵۰ درصد باقی‌مانده اعتبار مورد نیاز  مرمت پل شاه‌عباسی هم از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود.

او ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی باید طرح مرمت پل شاه‌عباسی را آماده کند تا با بررسی‌های دقیق، عملیات مرمتی به‌صورت مشارکتی آغاز شود.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هیئت همراه در سفر دو روزه به استان مرکزی ۱۱ و ۱۲ اسفندماه میهمان این استان بود.

مونسان در این سفر ضمن دیدار از تعدادی از آثار و بنا‌های تاریخی،  طرح مجتمع گردشگری کاروانسرای دودهک دلیجان را افتتاح کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.