وزیر میراث فرهنگی در سفر به استان مرکزی آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحاشیه سفر به استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفر‌های نوروزی را با تشریح کرد.

مونسان افزود: جلسات خوبی را در کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا با حضور وزارت بهداشت، وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها داشتیم و  نتایج تصمیمات به رئیس جمهور تقدیم شد و در ستاد ملی کرونا  به تصویب رسیده است.

او اضافه کرد: برای گردشگری ایام نوروز سه بخش داریم که یک بخش آن گردشگری در قالب تور است و از مبدا تا مقصد و برگشت به نقطه مبدا کاملا مدیریت شده و تحت دستورالعمل‌های دقیق بهداشتی است و همکاران خوب وزارت بهداشت کمترین نگرانی را در این زمینه دارند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: دومین بخش سفر‌هایی هستند که اقامت مسافران در مناطق مجاز گردشکری و تحت مدیریت و دستورالعمل‌های بهداشتی است که رفت و آمد با ناوگان هوایی و ریلی انجام می‌شود و نگرانی کمتری وجود دارد.

او ادامه داد: دسته سوم سفر‌هایی هستند که عموم مردم انجام می‌دهند و برنامه‌ریزی و تحت مدیریت قرار دادن آن کمی سخت است و در حال حاضر از جمله نگرانی های همکاران وزارت بهداشت در این بخش است و به همین دلیل ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی به استانداران محترم ابلاغ شده است.

مونسان تاکید کرد: زدن چادر به کلی ممنوع است و کسی حق ندارد کمپ‌های چادری در ایام نوروز داشته باشد.

او ادامه داد: اقامت در مراکز غیر مجاز گردشگری و اقامت در مدارس که سال‌های گذشته انجام می‌شد ممنوع است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درپایان گفت: با این محدودیت و ممنوعیت‌ها انشاالله بتوانیم ایام نوروز خوبی را برای مردم عزیزمان داشته باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.