سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود عملکرد بی سر و صدای AR در گوشی های دوربین دوگانه گوگل

گوگل SDK واقعیت افزوده خود را به روز کرده تا به تلفن‌های دارای تنظیم دوربین دوگانه کمک کند اطلاعات عمق را بگیرند و محتوای AR را به طور موثرتری تولید کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل قصد دارد واقعیت افزوده را روی گوشی‌های خودش ارتقا دهد، این موضوع اولین بار توسط پلیس اندروید مشاهده شد، به روزرسانی اخیر برنامه Google Play Services for AR، که پورتالی برای تجربیات با استفاده از ARCore SDK این شرکت است، بیان می‌کند که عمق استریو دوربین دوگانه در دستگاه‌های پشتیبانی شده اکنون فعال است.


بیشتر بخوانید


گوشی‌های محدود از قابلیت جدید پشتیبانی می‌کنند

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که این پشتیبانی فقط به گوشی‌های Pixel 4 و Pixel 4 XL Google ختم می شود که هر دو در سال ۲۰۱۹ عرضه شده بودند. در لیست Google Developer، گفته شده که این به روزرسانی در آینده در دستگاه‌های دیگر نیز ارائه می‌شود اما انتظار می رود که تعداد بیشتری از تلفن‌های Android بتوانند به موقع این نسخه را دریافت کنند. البته این بدان معناست که تلفن‌های Pixel 5 و 4a 5G گوگل با وجود جدیدتر بودن، هنوز نسخه جدید را دریافت نمی‌کنند.

کاملاً مشخص نیست که چرا این اتفاق افتاده یا در واقع چه زمانی تغییرات متقابل روی مدل‌های جدید تأثیر می‌گذارد. با این حال، به احتمال زیاد این مربوط به تفاوت‌هایی است که این تلفن‌ها در تنظیمات دوربین دوگانه دارند، هر دو از دوربین‌های ثانویه که دارای تراشه فوق عریض هستند، به جای لنز‌های تله فوتو در Pixel 4 و 4 XL برخوردار هستند.

در هر صورت، این یک به روزرسانی است که مدت زمان زیادی از تأخیر در انتشار آن می‌گذرد و باید دید که در نهایت دستگاه‌های بیشتری قادر به استفاده از ARCore هستند یا خیر.

در هر صورت، این نتیجه دیگری از عدم تصمیم گیری Google در لنز‌های دوربین Pixel است. این شرکت مدت‌ها اصرار داشت که به دلیل ویژگی‌های محاسباتی مانند Super Res Zoom ، گوشی Pixel 3 فقط به یک دوربین نیاز دارد، سپس به طور گیج کننده‌ای یک لنز تله فوتو را روی Pixel 4 اضافه کرد، سپس آن را برداشت و آن را برای استقبال بیشتر در Pixel 5 نوعش را عوض کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.