سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد؛

اعمال قوانین سختگیرانه‌تر کرونایی برای پرواز‌ها / کنترل شدید مرز‌های غربی کشور

رییسی در مازندران گفت: برای پرواز‌های داخلی و خارجی مقررات بسیار سختگیرانه‌ای وضع کرده ایم.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در مورد پرواز‌های داخلی و خارجی مقررات بسیار سختگیرانه‌ای وضع کرده ایم  گفت: قبلا در مورد پرواز‌های اروپایی سختگیری می‌شد اما الان در مورد هر پروازی  حتی از کشور‌های همسایه تما نیاز است که تست منفی پی سی آر دو کشور مبدا و مقصد وجود داشته باشد.

او افزود: مرز‌های غربی کشور را به شدت کنترل می‌کنیم و مرز‌ها بسته است، اما رفت و آمد‌های کمی که وجود دارد به دلیل وجود اتباع عراقی در ایران بوده که می‌توانند از ایران خارج شوند.

رییسی گفت: برخی از ایرانی‌ها که آن سوی مرز هستند نیز می‌توانند با تست منفی پی سی آر به کشور بازگردند و مجددا باید در مرز‌های غربی تست بدهند.

او درباره وضعیت کرونا در استان‌های شمالی هم افزود:نگه داشتن وضعیت موجود بیماری در استان‌های شمالی، بسیار سخت است، چون به ایام عید نزدیک می‌شویم و ویروس جهش یافته نیز در کشور در گردش است.

رییسی گفت: باطل شدن مجوز‌های تردد بین استانی به مازندران کار بسیار خوبی است چون این کار بی رویه در حال افزایش بود و با توجه به حساسیت موضوع، تردد باید کاملا قانونمند باشد.

او افزود: در مازندران اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیری برای کنترل پیک بیماری و خروج سریع مناطقش از وضعیت قرمز در حوزه‌های بهداشت و درمان و اقدامات فرابخشی در سطح ستاد استانی صورت گرفته که می‌تواند برای کل کشور الگو باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونا در خوزستان گفت: در خوزستان اقدامات سخنگیرانه‌ای برای پرواز‌ها انجام شده و خوشبختانه تعداد پروازها، کاهش یافته است و افرادی که می‌خواهند به صورت هوایی یا ریلی وارد خوزستان شوند باید تست منفی پی سی آر داشته باشند.

او افزود: در خوزستان در بعضی از شهرها، بیماری تا حدی کنترل شده، اما در اهواز هنوز مشکلاتی داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فراموش نکنیم که ویروس جهش یافته در همه مناطق کشور وجود دارد و نباید فکر کنیم که فقط محدود به خوزستان است. کوچک‌ترین غفلت می‌تواند موجب شعله ور شدن بیماری شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.