سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبول و توزیع ۱۸ میلیون مرسوله پستی در خوزستان

مدیرکل پست خوزستان گفت: در طول ۱۱ ماه حدود ۱۸ میلیون مرسوله در مجموع بوسیله عملیات پست در استان قبول و توزیع شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران حموله مدیرکل پست خوزستان گفت:  ترافیک پستی در بخش بسته و امانت در پی شیوع کرونا افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و  طبق آمار در طول ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۷ میلیون بسته و امانت از نقاط مختلف کشور قبول و وارد پست استان شده است.

او علت افزایش ترافیک پستی را بستر فضای مجازی و خرید وفروش اینترنتی عنوان کرد و افزود: عمده این مرسولات بوسیله پرسنل فعال شرکت پست خوزستان توزیع شده وبه دست گیرندگان رسیده است.

حموله بیان کرد: با توجه به ساز و کار‌های صورت گرفته درسطح شبکه پستی و زیرساخت و سامانه‌های الکترونیکی که از قبل ایجاد شده بود پست آمادگی این ظرفیت را داشت که افزایش حداقل ۲ تا ۳ برابری درسطح شبکه پستی اتفاق بیفتد.

مدیرکل پست خوزستان  با اشاره به موضوع نمایشگاه مجازی کتاب به عنوان  یکی ازسرویس‌های خوب ارایه شده در دوره شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در استان درمدت زمان کمتر از ۲ هفته توزیع بیش از ۴۰ هزارکتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری بین شرکت پست و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشرین کتاب اتفاق افتاد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  درسطح کشوربیش از یک میلیون و۲۰۰ هزارکتاب قبول و توزیع شد، تصریح کرد:  ودر نقاط  مختلف  استان حتی در نقطه صفر مرزی هم درخواست کتاب از طریق فضای مجازی شده بود که بوسیله مجموعه پستی استان تحویل شد.

او  اذعان داشت: یک جهش حدود ۷۰ درصد در پست صادره و پست وارده درقالب انواع مرسولات پستی داشته ایم که در طول یازده ماه حدود ۱۸ میلیون مرسوله در مجموع بوسیله عملیات پست قبول و توزیع شده است.

حموله  تعداد فروشگاه‌های جذب شده دربازار الکترونیکی پست را در گذشته ۱۵۰ فروشگاه  عنوان کرد و گفت:  درحال حاضر ۳۲۰ فروشگاه مجازی طرف قرداد پست هستند که از طریق خرید و فروش اینترنتی محصول خود را عرضه کرده وپست کار تحویل مرسوله ازفروشگاه، بسته بندی و ارسال آن به نقاط مختلف کشور را به عهده دارد همچنین رشد جذب فروشگاه‌ها در بازارالکترونیکی پست هم نزدیک به ۲ برابر شده است.

مدیرکل پست استان خوزستان افزود: پست ویژه به عنوان سریع‌ترین سرویس پستی شناخته شده که حداکثر از مرحله قبول مرسوله با مدت زمان ۴ ساعت درون شهر و در سطح خارج از استان حداکثر ۲۴ ساعته توزیع می‌شود البته اکثر پست‌ها به عنوان پست اولویت دار تلقی شده و بدون اولویت نیستند، ولی از لحاظ زمانی پست ویژه سریعترین است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه  با توجه به شیوع ویروس کرونا ارسال مرسولات در بستر خرید و فروش اینترنتی در اولویت پست است،   اظهار کرد: مردم در منزل کالایی را از طریق فضای مجازی خریداری کرده،   پست با سرویس‌های مختلف پستی به نقاط مختلف کشور ارسال می‌کند.

او بیان داشت:  ۵۲ دفتر دولتی درسطح خوزستان و ۸۵۰ دفتر فعال نیزدر قالب دفاتر دولتی، دفاتر پیشخوان خدمات دولتی در سطح شهر و دفاتر ICT روستایی در سطح استان وجود دارد.

حموله تصریح کرد: تمام مرسولات پستی بدون استثنا شامل بیمه عمومی هستند که در صورت مفقود وسرقت مشمول پرداخت غرامت می‌شوندهمچنین نوع دیگری از بیمه و پرداخت غرامت به گونه‌ای است که مشتریان هنگام تحویل مرسوله، ارزش واقعی محتویات بسته را اعلام می‌کنند و تحت عنوان بیمه اظهار شده، در صورت بروز اتفاق و یا مفقودی مرسوله، معادل ارزش واقعی آن غرامت دریافت می‌کنند، اما به شرطی که مشتری تشکیل پرونده داده و در سامانه غرامت شرکت پست ثبت شود.

مدیرکل پست خوزستان با تاکید بر نقش مؤثر پست در شکستن زنجیره شیوع کرونا گفت: پست توانست با ارائه خدمات الکترونیکی و جابه جایی فیزیکی مرسولات درکاهش تردد‌ها و پیاده سازی فاصله گذاری اجتماعی نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.