سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش استان کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی کرونای انگلیسی در استان ایلام، گفت : خطر کرونای انگلیسی بیخ گوش استان رسیده و همه باید هوشیار بوده و با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه در خصوص وضعیت نامناسب بازار‌ها و آرامستان‌ها و توجه نکردن به دستورالعمل های بهداشتی، گفت : متاسفانه مردم حساسیتی که باید نسبت به اوضاع فعلی کرونا ندارند و همین امر موجب شده چندان که باید نسبت به رعایت دستورالعمل ها دقت نداشته باشند.

او به شناسایی کرونای انگلیسی در استان ایلام اشاره کرد و گفت : کرونای انگلیسی بیخ گوش استان رسیده و اگر به این سهل انگاری‌ها ادامه دهیم، قطعا گرفتار می‌شویم.

بهرام نژاد افزود: مردم باید متوجه خطر باشند و باید حساسیت زایی در خصوص کرونای انگلیسی و خطرات آن در سطح جامعه صورت گیرد.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی، افزود: برای اجرای تمام مصوبات ستاد کرونای استان متولی خاصی مشخص شده و قطعا در جلسات ستاد کرونای استان با دستگاهی که در اجرای مصوبات خوب عمل نکرده، برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: بطور مثال کنترل اوضاع آرامستان‌ها و اجرای مصوبات ستاد کرونای استان در این اماکن، برعهده شهرداری است و این انتظار هست که وضعیت در این اماکن توسط شهرداری کنترل شود، در غیراینصورت برخورد خواهد شد.

بهرام نژاد گفت: البته باید این نکته را یادآور شد که هرچقدر هم نظارت داشته باشیم، تا خود مردم همکاری نکنند کار به جایی نخواهیم برد و نتیجه‌ای که باید حاصل نمی‌شود.

او افزود: حساسیت زایی در خصوص کرونا و بویژه کرونای انگلیسی باید توسط رسانه‌ها به جد در دستور کار قرار گیرد تا مردم در این زمینه حساس شده و همکاری بیشتری داشته باشند.

تعطیلی مرز‌ها تا اطلاع ثانوی ادامه دارد

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه با اشاره به استمرار تعطیلی مرز‌های استان گفت: بسته بودن مرز‌ها با توجه به شناسایی موارد کرونای انگلیسی در کشور عراق تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

بهرام نژاد افزود: بسته شدن مرز‌ها مربوط به تردد مسافران است و تردد کامیون‌های تجاری ادامه دارد و از هر راننده‌ای که وارد خاک ایران می‌شود تست کرونا گرفته و در صورتی که جواب تست منفی شود اجازه ورود داده خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر آنچه که مهم است این است که خطر بیخ گوش استان رسیده و باید همه هوشیار باشیم و اگر غفلت کنیم و شلوغی بازار‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل هاا ادامه داشته باشد، قطعا شبِ عید گرفتار خواهیم شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.