سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سایه خطر آفرین ۴۰۰۰ درخت از سر قم کم می شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از شناسایی ۴۰۰۰ درخت خطر آفرین در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان،مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به وضعیت درختان خطرآفرین و نا ایمن سطح شهر قم اظهار کرد: در بازدید‌هایی که در قالب کمیته ساماندهی متشکل از کارشناسان فضای سبز و گیاه‌شناس از بوستان‌ها و معابر سطح شهر انجام می‌دهیم درختان آلوده به بیماری و خشک شده که احتمال سقوط و صدمه دارند شناسایی شده اند و پس از علامت‌گذاری با اخذ مجوز‌های لازم نسبت به حذف آن اقدام می‌شود.

او با تاکید بر این که با قطع این درختان، قطعا با درختان چندساله جایگزینی صورت می‌ پذیرد، ادامه داد:  نزدیک به ۴۰۰۰ اصله از گونه‌هایی نظیر اکالیپتوس، توت، نارون، اقاقیا، کاج و… شناسایی شده که براساس بیماری و خسارت و میزان خطرآفرینی نسبت به حذف آن اقدام می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: البته انحراف درخت و زاویه‌دار شدن نسبت به حالت طبیعی و غیرقابل اصلاح‌بودن این درختان، هم یکی از دلایل حذف درختان است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان گفت: شهروندان  در صورت  مشاهده درختان خطرآفرین، درخواست خود را برای بازدید از طریق سامانه ۱۳۷ و یا به نشانی اینترنتی www.QOMparks.ir اطلاع دهند تا اقدامات لازم در خصوص آن صورت پذیرد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
بجاشون درختان میوه کاشته شه