مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از حذف گونه اکالیپتوس از گونه‌های قابل کاشت در قم خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پیام جوادیان، مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به حذف گونه اکالیپتوس از گونه‌های قابل کاشت در شهر قم اظهار کرد: این گونه با توجه به مشکلات و مسائلی که داشت و چهره نازیبایی که به شهر می‌داد، دیگر در محدوده شهری کاشت نمی‌شود.

او با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در سازمان پارک‌ها برای شناسایی و بررسی وضعیت درختان خطرآفرین و ناایمن خصوصا اکالیپتوس افزود: حدود سه سال است که در این خصوص اقدام شده و با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و پیگیری‌هایی که شورای شهر و ادارات صورت می‌گیرد و همچنین خصوصیات درخت اکالیپتوس که در برخی معابر خساراتی را به شهروندان وارده کرده، این تصمیم اتخاذ شده است.

جوادیان با اشاره به خطرآفرین بودن اکالیپتوس بیان کرد: در کمیته ساماندهی، این درختان شناسایی شده و نسبت به تنظیم صورت‌ جلسه و اخذ مصوبه از کمیسیون ماده هفت و حذف و جایگزینی این درختان با نارون و توت اقدام می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا مطیعیان
۰۰:۰۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
بدبخت درخت اوکالیپتوس ی روز میگن اب زمین خشک میکنه ی روز تو اهواز میگن فقط اوکالیپتوس بکاریم ی روز شهرداری قم راه میفته برای کاسبی جیب خودش تمام تنه های اوکالیپتوس میبرند کیلویی بفروشن این درخت همیشه سبز اگر نگاهکنید بالای ۵۰ درصد سبزی قم از اوکالیپتوس مدیران کی درست تحلیل میکنند خدا عالم
Iran (Islamic Republic of)
یک قمی
۱۷:۱۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
این بزرگ ترین اشتباه شما است. چهره زشت شهر رو تو برج سه و چهار و پنج باید تو برگ های سوخته درختان نارون دید که شما عاشقش هستید
اکالیپتوس یک درخت همیشه سبز و داروییه و آبروی فضای سبز قمه شما سر خود دارین این اشتباه بزرگ رو انجام میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
آره بجای درخت اکالیپتوس درختان میوه کاشته بشه خیلی بهتره.زیادم باید کاشته بشه.قم خیلی به درخت نیازداره
آخرین اخبار