سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت یکی از رهبران حزب جمهوری‌خواه در ارتباط با حمله به کنگره

یکی از رهبران حزب جمهوری‌خواه در نیویورک در ارتباط با حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره دستگیر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل نوشت: «فیلیپ گریلو» یکی از رهبران حزب جمهوری‌خواه در منطقه کوئینز شهر نیویورک در آمریکا پس از آنکه عکس‌ها و تصاویر ویدئویی، او را حین وارد شدن به ساختمان کنگره در زمان شورش ششم ژانویه نشان دادند، دستگیر شد.

 
دادستان‌های فدرال روز سه شنبه گفتند فیلیپ گریلو روز دوشنبه پس از آن دستگیر شد که تایید شد او ششم ژانویه در شورش کنگره حضور داشته است.
 
گریلو تصاویری از خودش ضبط کرده است که او را در حال ورود به ساختمان کنگره از طریق یک پنجره شکسته نشان می‌دهند.
 
اسناد دادگاه نشان می‌دهند گریلو یکی از نخستین کسانی بوده که وارد ساختمان کنگره شده و در قسمت ورودی ساختمان به درگیری فیزیکی با نیرو‌های پلیس پرداخته است.
 
گریلو قرار است روز سه شنبه در دادگاه فدرال بروکلین حضور یابد.

صد‌ها نفر از زمان این شورش در ساختمان کنگره دستگیر شده اند. این شورش، ده‌ها زخمی بر جای گذاشت و شش نفر نیز کشته شدند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
reza
۱۳:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
پس حقوق بشرآمریکائی چه شد؟ آیا جواب اعتراض زندان و محاکمه است؟ آزادی در آمریکا چیست؟ فقط و فقط یک مجسمه فیزیکی بنام آزادی؟....اگر در اقصی نقاط جهان هر دولت دیگری جریانی مانند کشورآمریکا(6ژانویه) داشت بوق و کرنای رسانه ها و شبکه های آمریکائی مرتب از حقوق بشر و دموکراسی و.......سر میدادند و ول کن قضیه نمی شدند تا مهره ی خاص و مطیع خودشان بر اوضاع مسلط شود.....اگر در اقصی نقاط جهان کشوری مسائلی مانند 6ژانویه ایالات منفرده آمریکا را داشت و در صحنه ی اعتراض معترضین با شلیک گلوله ی مستقیم تهدید و کشته می شدند حتماً آمریکا نه تنها مداخله میکرد بلکه تا لشگرکشی و کودتاهای مخملی و رنگین پیش می رفت تا مهره خاص خودش را در رءاس آن کشور مستقر کند ولی همین مسئله را چنان در ایالات متحده با چرخش خبری و سانسور رسانه ای شدیداً کنترل کرد که انگار نه انگار تعاریف ""حقوق بشرآمریکائی""و ""دموکراسی آمریکائی"" و ""آزادی بیان آمریکائی""و..... زیر تیغ سوال جوامع بین المللی و ناظران عرصه جهان سیاست رفته و نیاز به بازتعریف دوباره دارند.............