یک افسر سابق پلیس آمریکا به اتهام پخش لایو از یورش ۶ ژانویه به کنگره در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، پلیس فدرال آمریکا یک افسر سابق پلیس فلوریدا را به اتهام پخش زنده فیلم از زمان یورش حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در فضای مجازی بازداشت کرد.

روزنامه میامی هرالد روز یکشنبه گزارش داد نیکلس لنتز ۴۱ ساله، افسر سابق پلیس ساحلی میامی روز جمعه از سوی اف بی آی دستگیر شد. این افسر پلیس متهم است در روز ۶ ژانویه همزمان با حمله حامیان افراطی رئیس جمهور سابق به کنگره، وارد این ساختمان شده و با پخش لایو از داخل ساحتمان کنگره آن را در شبکه فیس بوک منتشر کرده است.

این افسر پلیس، که تفنگدار سابق ارتش آمریکا نیز محسوب می‌شود، در اوت سال ۲۰۲۰ پس از ۴ سال خدمت در اداره پلیس میامی از سمت خود کناره گیری کرد. به گزارش هرالد، لنتز به اف بی آی گفت که او حدود دو ساعت در کنگره حضور داشته و هیچگونه خشونت فیزیکی مرتکب نشده است.

در اعترافات این افسر سابق پلیس آمریکا آمده است شب از فلوریدا به سوی واشنگتن حرکت کردم تا به تجمع «جلوگیری از سرقت انتخابات» دونالد ترامپ برسانم. لنتز معتقد بود که به نظر نمی‌رسید هیچ کس در پایتخت آمریکا نگران تجاوز به قانون باشد و هیچ علائم هشدار دهنده ای در این باره وجود نداشت.

اخیرا در گزارشی اعلام شد از هر ۵ نفری که در یورش ماه گذشته به کنگره آمریکا نقش داشته، یک نفر عضو سابق یا فعلی ارتش آمریکاست. به دنبال آن پنتاگون اوایل ماه جاری طرحی را برای تشدید مبارزه با افراط گرایی در میان پرسنل خود آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار