سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر میراث فرهنگی عنوان کرد؛

مشخص شدن تکلیف سفر های نوروزی /افزایش سطح همکاری ایران و ونزوئلا /افتتاح موزه ای گران قیمت در کرمان+تصاویر

با حضور وزرای ایران و ونزوئلا موزه طلا و جواهرات استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در سفر مونسان وزیر میراث فرهنگی و پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا موزه طلا و جواهرات استان کرمان در حمام ابراهیم خان واقع در بازار طلا فروش های کرمان افتتاح شد.

پادرون، وزیر گردشگری ونزوئلا  در سفری چهار روزه برای حضور و بازدید از نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی‌-تاریخی چند استان کشورمان، به ایران سفر کرده است.

او با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و درباره راه‌های توسعه و تقویت روابط دوجانبه تهران - کاراکاس گفت و گو کرد.

در این مراسم علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دو کشور ایران و ونزوئلا قرار است سطح همکاری گردشگری خود را ارتقاء دهند و در این راستا تور‌های گردشگری مشترک برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: دو شهر نمونه را برای گردشگری به همتای ونزوئلایی خود نشان خواهم داد که کرمان به عنوان یکی از شهر‌های تاریخی و زیبا در نظر گرفته شده است در ادامه سفر بعد از افتتاح موزه به کویر زیبای شهداد خواهیم رفت و پس از آن به اصفهان می رویم.

مونسان افزود: در سفر به کرمان موزه جواهرت افتتاح شد و سپس به خانه هنرمندان ماهان خواهیم رفت  آژانس‌های گردشگری از ونزوئلا به کرمان آمده اند تا با آثار کرمان و امکانات آن آشنا شوند.

او گفت: گردشگران اروپایی عاشق کویر ایران بخصوص شهداد هستند، مرقد سردار سلیمانی هم به عنوان مکان گردشگری زیارتی در استان کرمان جلوه گر شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نوروز ۱۴۰۰ گفت: با ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی جلسات زیادی داشتیم که این جلسات با حضور مسئولان وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه برگزار شد.

او با اعلام اینکه طرحی برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ آماده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است افزود: سه نوع سفر داریم که دو نوع آن مدیریت‌شده در قالب تور‌های گردشگری و اقامت در محل‌های مجاز گردشگری است که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در ارتباط با این سفر‌ها دارد چرا که تحت دستورالعمل های بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ابراز اینکه چیزی که موجب نگرانی ما است سفر‌های انبوه بدون برنامه است گفت: این‌که هرکس با ماشین شخصی راهی سفر شود و در هرجا اقامت داشته باشد غیر قابل کنترل است.

مونسان تاکید کرد: هرنوع مسافرت با چادر ممنوع است وگردشگران فقط باید در هتل ها مستقر شوند.

 

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.