سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همت جامعه قرآنی بوشهر برای تحقق سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی، وجهه همت جامعه قرآنی این استان را تلاش برای تحقق اهداف سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تشکر از هدایت‌ها و حمایت‌های  آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در تدوین این سند فاخر افزود: سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر در سال ۹۵ تصویب شد و در همان زمان به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و به استان ابلاغ شد.

او ادامه داد: در فصل ششم این سند به ضرورت روزآمدی سند اشاره، و تاکید شده این سند باید هر پنج سال بازنگری شود و نکاتی که به اقتضای گذر زمان باید در آن لحاظ شود مورد توجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: طبق این سند، بازنگری سند و پیشنهاد نقشه راه پنج ساله فعالیت‌های قرآنی، بر عهده شورای هماهنگی توسعه فعالیت‌های قرآنی گذاشته شده، اما با توجه به اینکه این شورا دیگر فعال نیست، این نگرانی در بین اصحاب قرآنی استان وجود داشت که محتوای ارزشمندی که در قالب این سند تولید شده به حاشیه رفته است و روی زمین بماند و مسئولیتی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده، به فراموشی سپرده شود.

طاهری گفت: در اولین دیداری که با فعالان قرآنی استان داشتم، مطرح شد که فعالیت هوشمند و راهبردی در عرصه قرآنی باید دوباره احیا شود و اهتمام جدی‌تری هم برای اجرای آن باشد.

او بیان کرد: در آن جلسه، پنج کارگروه با توجه به حوزه‌های تخصصی قرآن از مدرسان قرآنی استان تشکیل شد و در جلساتی منظم، پیشنهاد‌های عملی را تدوین کردند که این پیشنهادها، نقشه راه عملی تحقق سند در دو مقطع سال ۱۴۰۰ و ۵ ساله دوم را ترسیم کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تأکید کرد: پیشنهاد‌های این پنج کارگروه بر اساس اهداف و راهبرد‌هایی که در سند معین شده، در صحن شورا مطرح شده و امیدواریم پیشنهاد‌های فعالان قرآنی در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد و در نهایت به قانون تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.