مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: شیوع کرونا، بیشتر فعالیت‌های موسسات قرآنی را تعطیل کرده است و در تلاش هستیم از این موسسات حمایت و مشکلاتشان را حل کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم در جلسه توجیهی ارزیابان طرح پایش و رصد موسسات قرآنی استان بوشهر، از پایش فعالیت‌های ۲۵ مؤسسه فرهنگی قرآنی و عترت استان خبر داد.

او افزود: با توجه به اینکه مجموعه سازمان دارالقرآن در چند سال اخیر مجوز مؤسسات فرهنگی قرآنی صادر کرده، تصمیم گرفته شده در قالب یک طرح آخرین وضعیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت را پیگیری، پایش و رصد قرار کند.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم ادامه داد: مرحله‌ اول این طرح، در اوایل امسال با حضور مدیران مؤسسات، به صورت خود اظهاری  اجرا شد و مرحله دوم به صورت میدانی و در قالب بازدید گروه‌های ارزیاب از مؤسسات قرآنی صورت می‌گیرد.

 شفیعی عنوان کرد: در این طرح ۱۰ نفر از سازمان دارالقرآن به استان‌ها اعزام شده‌اند که در نشست با ارزیابان هر استان، آموزش، توجیه و آشناسازی آنان را انجام می‌دهند و گروه‌ها را برای حضور در مؤسسات آماده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


او، پشتیبانی از مؤسساتی که به علت شرایط کرونا با مشکل روبه‌رو شده‌اند را از دیگر اهداف سفر خود به بوشهر دانست و گفت: در این سفر ضمن دلجویی از فعالان قرآنی که به صورت خودجوش و مردمی در خدمت ساحت مقدس قرآن کریم در حال خدمت هستند، آخرین وضعیت آنان بررسی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیشتر فعالیت‌های این افراد تعطیل شده و دچار مشکلات بسیار زیادی در پرداخت اجاره بها، هزینه مکان و نیروها شده‌اند و حداقل درآمدی را هم که پیش بینی کرده بودند، اکنون به علت این مشکلات با دشواری رو به رو شده است.

 شفیعی گفت: امیدواریم آخرین وضعیت مؤسسات قرآنی در کشور مشخص شود و با برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای حمایت از این موسسات و حل مشکلاتی که دارند، اقدام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.