سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای تامین هرمزگان خبر داد:

کاهش ۱۰۰ درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه در هرمزگان

فریدون همتی گفت: به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرم گشت ویژه مقابله با سرقت، گشت‌های انتظامی محله محور و ۱۵ کارگروه ویژه در سطح شهر بندرعباس فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست مشترک قرارگاه عملیاتی مقابله با سرقت استان گفت: با اقدام‌های موثر و پیشگیرانه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، وقوع سرقت‌های کلان و مسلحانه در استان امسال ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

همتی با بیان اینکه به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع جرم گشت ویژه مقابله با سرقت، گشت‌های انتظامی محله محور و ۱۵ کارگروه ویژه در سطح شهر بندرعباس فعال هستند، افزود: بیشترین آمار سرقت متعلق به شهرستان‌های بندرعباس و میناب است.

رئیس شورای تامین استان گفت: مهاجر پذیربودن، استقرار مراکز اداری و تجاری بزرگ و وجود معتادان متجاهر از جمله دلایل افزایش سرقت در شهر بندرعباس است.

همتی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه امسال ۹۵ درصد از کل جرائم سرقت در استان کشف شد.


بیشتر بخوانید


 

سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این نشست با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت فرمانداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی به منظور کاهش وقوع جرم، گفت: نقش صدا و سیما، رسانه‌ها و ائمه جمعه و جماعت در آگاهی سازی مردم بسیار مهم است و باید از طریق تریبون‌های مختلف این آموزش‌ها به مردم ارائه شود.

علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان نیز با قدردانی از اقدامات ارزنده و شایسته نیروی انتظامی در خصوص مقابله با جرائم به‌ ویژه سرقت، گفت: وضعیت استان طبق گزارش‌های دریافتی و با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه پیشگیری، مقابله و کشف جرائم بسیار امیدوار کننده است.

صالحی با بیان اینکه سیاست کلان دستگاه قضایی در برخورد با تکرار سرقت، سرقت‌های کلان، مسلحانه و سرقت به عنف، سیاست مسامحه نیست، افزود: پرونده‌های مربوط به سرقت در شعبه‌های ویژه بررسی می‌شوند و در صورت وقوع هر یک از این جرم ها، شدیدترین برخورد قضایی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.