سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان گزارش می‌دهد؛

وقتی شیرینی شکر به تلخی می‌زند/ تولیدکنندگان پولک و نبات در انتظار کاهش قیمت‌ها

افزایش قیمت شکر کام تولیدکنندگان قند، نبات و پولک اصفهان را تلخ کرده؛ به طوری که ۲۰ تا ۳۰ درصد از کارگاه‌های تولید این محصولات تعطیل شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، یکی از مشکل‌های مهم تولیدکنندگان قند، پولک و نبات در اصفهان افزایش قیمت شکر و کمبود این کالا در بازار است و همین مسئله  خسارت زیادی به صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، قند و نبات وارد کرده است ، چون مواد اولیه این صنف به طور کلی، شکر است و با کمبود و گرانی این ماده قطعاً آسیب شدیدی به فعالیت این صنف وارد شده است.

خسارت شکر دو نرخی به تولیدکنندگان

محمدرضا قندی تولیدکننده پولک، نبات و قند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نخستین دغدغه یک تولیدکننده، سرمایه در گردش مالی است که در حال حاضر به علت افزایش قیمت مواد اولیه، سرمایه در گردش مالی کاهش یافته و همین سبب شده است تولیدکننده نتواند تولید کافی داشته باشد.

او با بیان اینکه پولک، نبات و قند ۱۰۰ درصد از شکر تولید می‌شود افزود: شکر افزایش قیمت شدیدی داشته و با دو نرخی شدن آن خسارت زیادی به صنف ما تحمیل شده است.

تولیدکننده پولک، نبات و قند اضافه کرد: برای تامین شکر پیگیری‌های زیادی کردیم، اما متاسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر نهاد‌ها پاسخگو نیستند.

قندی گفت: شرایط کرونایی و کاهش ورود مسافر به اصفهان هم به مشکلات مالی ما دامن زده است.

او در پاسخ به این سوال که خواسته تولیدکنندگان چیست؟ گفت: یکی از خواسته‌های تولیدکنندگان این است که شکر تک نرخی شود و قیمت مشترک داشته باشد و این صنف در شرایط کرونایی از پرداخت مالیات معاف شود.


تعطیلی کارگاه‌ها به دلیل نبود ماده اولیه
علیرضا شیروانی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بزرگترین مشکل این صنف، افزایش شدید قیمت مواد اولیه به‌ویژه شکر است.

او اضافه کرد: گرانی و دو نرخی شدن شکر سبب شده مردم در فروشگاه‌ها با قیمت بهتری این کالا را تهیه کنند، اما صاحبان این صنف شکر گران‌تری بخرند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان افزود: ما از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست شکر کردیم، اما متاسفانه نتوانستیم از حواله دریافتی این سازمان، شکر بخریم، به علت اینکه قیمت‌ها خیلی بالاست و تولیدکننده باید سرمایه بیشتری به واحدش اضافه کند.

شیروانی گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد کارگاه‌های این صنف تعطیل شده و نیرو‌های زیادی بیکار شده اند.

او در ادامه گفت: دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد، چون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شکر به صنف ما ابلاغ نکرده و فقط این موضوع را اعلام کرده‌است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان گفت: صنف ما هر سال از بهمن تا خرداد با این مشکل مواجه است که باید به شکل اساسی حل شود و امیدواریم هرچه زودتر قیمت‌ها کاهش یابد.

بازار شکر در انتظار یافتن قیمت توافقی

اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تهران برای کاهش قیمت شکر در حال پیگیری است.

او افزود: شاید این سازمان با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این صنف به توافق برسد و قیمتی را مشخص کند تا مشکل حل شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت حواله‌هایی را برای صنف و صنعت آماده و اتحادیه‌ها را از دریافت حواله‌ها مطلع کرده و ما درحد توان خدمت ارائه می‌کنیم، اما در بخش قیمت‌ها هیچ اختیاری نداریم و این قیمت‌ها از مرکز به ما اعلام می‌شود.

نادری گفت: افزایش قیمت شکر دست دولت نیست، چون دولت پیش از این شکر را با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌کرد، اما امروز با ارز نیمایی واردات شکر را انجام می‌دهد.

او در پایان گفت: قطعا با کاهش قیمت دلار، قیمت شکر وارداتی هم کاهش پیدا می‌کند.

تولیدکنندگان خواهان تک نرخی شدن شکر هستند که امیدواریم پیگیری‌های سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به ثمر برسد و خسارت‌های وارد شده را در آستانه سال جدید جبران کند.

گزارش از عارفه ماندگاری
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.