سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطب تولید نهال پسته کشور کجا است؟

شرایط مناسب آب و خاک شهرستان مهریز در استان یزد، سبب شده است تا این شهرستان مقام اول تولید نهال پسته کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد باقری پناه کارشناس مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز با تأمین بیست درصد از نیاز کشور در زمینه تولید نهال پسته، مقام اول تولید نهال را در کشور دارد.

او افزود: سالیانه بیش از دوازده میلیون اصله نهال به همت  ۹ نهالکار مجوز دار تولید می‌شود.

باقری پناه با اشاره به اینکه نهالستان‌های مهریز فعالیت خود را بر اساس شرایط فنی و ضوابط مورد تأیید موسسه تحقیقات آب و خاک کشور آغاز کردند گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای تکمیل زنجیره تولید پسته برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

محمدی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در ادامه با توجه به فصل کاشت نهال پسته و انواع درختان میوه سردسیری ، افزود: استفاده از نهال سالم نقش موثری در تولید محصول سالم و با کیفیت دارد و نهال‌های تولیدی در مهریز از سوی کارشناسان طی دوره‌های مختلف بررسی و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود.

او گفت: باغداران خرید نهال را از مراکز معتبر در برنامه داشته باشند و نهال‌های خریداری دارای شناسنامه، کد تولید و برچسب باشند.

نهال‌های تولیدی در مهریز به سایر استان‌های کشور هم ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.