سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکی جو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اهمیت کار تیمی در موفقیت شرکت‌های دانش بنیان

یک کارشناس استارت آپ گفت: امروزه باتوجه به تغییر شرایط جامعه بدون داشتن یک کار تیمی نمی‌توان به موفقیت رسید.

ایمان نیکی جو کارشناس استارت آپ پارک علم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت کار تیمی و تیم سازی در موفقیت شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: یکی از راه‌های موفقیت در انجام هر کاری، تیم سازی است.

او افزود: جوانان همواره با این مسئله مواجه هستند که چگونه برای رسیدن به اهداف مشترک و بهبود کیفیت زندگی شان، تلاش ها، افکار و توانمندی هایشان را می‌توانند با یکدیگر ترکیب کنند.

او بیان کرد: بهترین و موثرترین راهکار برای هموار شدن مسیر موفقیت، تیم سازی و انجام کارگروهی است.

نیکی جو گفت: امروزه با توجه به بروز تغییرات در محیط پیرامون مان و رشد و پیشرفت انسان ها، سازمان ها، نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف به این واقعیت رسیده ایم که تیم‌ها نمی‌توانند به صورت منفعل کار کنند و به موفقیت برسند؛ بنابراین انعطاف پذیری، اثربخشی و همکاری تیم‌ها با یکدیگر بسیار اهمیت یافته است.

این کارشناس استارت آپ تصریح کرد: در واقع تیمی که اثربخش نباشد از پس چالش‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شود بر نمی‌آید؛ در نتیجه اعضای گروه به مرور زمان بی انگیزه شده و در نهایت تیم از بین می‌رود؛ بنابراین برای نشان دادن اهمیت کار تیمی در ابتدا باید به اثربخشی اعضای گروه توجه داشته باشیم.

او بیان کرد: در ابتدا لازم است تا اثربخشی را تعریف کنیم. اثر بخشی در تیم به این معناست که همکاری‌هایی که اعضای یک تیم با یکدیگر دارند منجر به هموارترشدن مسیر برای رسیدن هدف نهایی شود.

نیکی جو تصریح کرد: اثربخشی را می‌توان در پنج مورد اثربخشی وظیفه‌ای، آسایش اعضای تیم، پایداری تیم، نوآوری تیمی و درنهایت همکاری بین تیمی بررسی کرد.

او در خصوص شرایطی که می‌تواند یک تیم و گروه سالم داشت، گفت: برای ایجاد یک تیم در ابتدا باید شراط عضویت، تعداد اعضای تیم، اعضای ثابت تیم و داشتن یک چشم انداز و هدف نهایی مشخص باشد.

نیکی جو درباره چگونگی داشتن یک تیم اثر بخش گفت: برای داشتن یک تیم اثر بخش روابط بین اعضا به شدت مهم است، در واقع اگر روابط بین اعضا به درستی تنظیم نشود اثربخشی نخواهیم داشت بنابراین اعضای یک تیم علاوه بر حمایت از هم تیمی‌های خود در برخی موارد باید تیم‌های دیگر را مورد حمایت قرار دهند.

کارشناس استارت آپ بیان کرد: نکته دیگربحث احترام گذاشتن است. اعضای گروه در انجام فعالیت‌ها و ارائه نظرات و در حین گفتگو باید به یکدیگر احترام بگذارند. همچنین اعضای تیم نسبت به اتفاقاتی که در محیط پیرامون آن‌ها رخ می‌دهد باید انعطاف پذیرو منعطف عمل کنند.

نیکی جو تصریح کرد:  یک نکته دیگر این است که اعضای تیم باید در پیش برد اهداف گروه پشتکار داشته باشند. همچنین نقش سرگروه و رهبر تیم به شدت حائز اهمیت است. این موضوع که رهبر گروه چگونه اعضای تیم خود را انتخاب کند، چه نقشی را به آن‌ها بدهد و تا چه حد از مهارت‌های اعضای گروه استفاده کند به شدت بر اثربخشی تیم تاثیر می‌گذارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.