سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نیرو:

«برزک» کاشان مکانی ایده آل برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی است

حائری منطقه برزک کاشان را یک مکان ایده آل برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی دانست و گفت: امید است با راه اندازی نیروگاه در این منطقه زمینه انتقال برق تولیدی آن نیز مهیا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همایون حائری معاون وزیر نیرو امروز در مراسم کلنگ زنی نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاوات شمال استان اصفهان اظهار کرد: تمام سرمایه موردنیاز برای ساخت این نیروگاه توسط بخش خصوصی تأمین شده است و با ساخت این نیروگاه برای هفت نفر به صورت ثابت اشتغال‌زایی می‌شود.

او از تخصیص حدود ۶ میلیون یورو اعتبار برای ساخت این نیروگاه خورشیدی خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم به زودی مزرعه ۱۰۰ مگاواتی پنل‌های خورشیدی در این منطقه ساخته شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم تا ۶ ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد، تصریح کرد: تمامی تجهیزات و پنل‌های خورشیدی این نیروگاه در داخل کشور ساخته می‌شود.

او منطقه برزک کاشان را یک مکان ایده آل برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی دانست و بیان کرد: امید است با راه اندازی این نیروگاه زمینه انتقال برق تولیدی آن نیز مهیا شود.

حائری ضمن لزوم مشارکت بخش خصوصی برای توسعه صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد تولید برق نیروگاهی کشور توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.