سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

منطقه ویژه اقتصادی بانه فعالیت خود را آغاز کرد

فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور در کردستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه در نشست شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان کردستان و آیین افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت:منطقه ویژه اقتصادی "بانه" فرصت مهمی برای توسعه سرمایه گذاری است و می‌تواند آغازی برای فعالیت‌های صنعتی دیگری در کردستان باشد.

او افزود:منطقه ویژه اقتصادی یک دوره طولانی معافیت مالیاتی دارد و از مجموعه‌ای از قوانین و مقررات مستثنا شده که انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری باشد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اگر سرمایه‌گذار برای تولید نیاز به واردات داشته باشد از معافیت‌های مختلفی برخوردار شده و برای صادرات هم از امتیازاتی برخوردار است که تولید را به صرفه می‌کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه دولت امتیازی به سرمایه‌گذاران ارائه کرده است به ویژه با هدف صادراتی بتوانند به راحتی به تولید بپردازند تاکید کرد: برخی از این مناطق ویژه اقتصادی در کشور به یکی از قطب‌های صنعتی تبدیل شده‌اند و هزاران نفر در حال اشتغال هستند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم منطقه ویژه اقتصادی بانه به چنین قطبی تبدیل شود در این راستا امتیازات و معافیت‌هایی که در نظر گرفته شده اطلاع رسانی شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی هم در این نشست با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی سازمانی توسعه‌ای گفت: ۸۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها منطقه ویژه بانه است.

فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی ۸۵ هکتار خواهد بود که در فاز اول ۳۵ هکتار آن به بهره برداری رسیده است افزود: این منطقه ویژه ۲هزار فرصت شغلی در فاز اول ایجاد می‌کند و از زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و فیبر نوزی برخوردار است.

محمدزاده تاکید کرد: زمین‌های لازم به ۱۰ متقاضی تحویل شده که تولیدات مختلفی از جمله پوشاک و لوازم خانگی در آن تولید می‌شود.

او افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه با توجه به موقعیت اقلیمی شرایط مناسبی دارد و در هفت کیلومتری مرز سیران‌بند قرار دارد که شرایط خوبی برای وارادت و صادرات محسوب می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی گفت: این منطقه ویژه از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برخوردار است و می‌تواند نقش موثری ایفا و برگ زرین دیگری از خدمات دولت است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.