سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین آب شرب مطلوب و سالم مطالبه مردم سنندج است

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از مطالبات مردم سنندج استفاده از آب شرب بهداشتی و سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، گفت :یکی از مطالبات مردم سنندج  استفاده از آب شرب بهداشتی و سالم است که اعتبار آن برای احداث خط انتقال آب از سد آزاد تا تصفیه‌خانه آب سنندج مصوب شده و انتظار داریم با تخصیص ۱۰۰ درصدی آن این خواسته مردم محقق شود.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کردستان در حوزه آبریز ۵ رودخانه قرار دارد و همین امر فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی است تا بتوان اراضی دیم را به آبی تبدیل کرد.

فتحی گفت: کریدور شرق به غرب سال‌هاست که در دست اجرا بوده، اما با توجه به اینکه ۵ استان کشور درگیر این کریدور هستند، کمترین اعتبار در اختیار استان کردستان قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است،افزود:در صورت استفاده مناسب از این پتانسیل‌ها می‌توان بسیاری از محرومیت‌های کردستان را رفع کرد.

فتحی بیان کرد: در بحث بیکاری و ایجاد اشتغال در کردستان دغدغه‌های بسیاری وجود دارد چرا که تنها منبع ایجاد شغل حوزه کشاورزی است و تنها با تخصیص آب بیشتر به استان می‌توان این حوزه را فعال‌تر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه صنعتی نیز سهم کردستان بسیار ناچیز است که در این راستا باید سرمایه گذارانی را جذب کرد و با تخصیص زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید گام‌های موثری در این راستا برداشت.

فتحی بیان کرد: طرح‌های عمرانی که در حال حاضر در استان در حال انجام است باید تخصیص اعتبار بیشتری را دریافت کنند تا شاهد پیشرفت بیشتری در این پروژه‌ها باشیم.

گفتنی است؛در سفر یک روزه جهانگیری به کردستان؛ افتتاح پروژه‌های مسکن مهر، بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار، آغاز عملیات احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه، احداث عملیات اجرایی ساماندهی مرز باشماق مریوان، بهره برداری از ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه، بهره برداری از ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی، آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی، کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ زمین ورزشی روستایی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.