سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی در سمیرم:

واحدهای مسکونی زلزله زده جنوب سمیرم بازسازی می‌شوند

اسلامی گفت: واحدهای آسیب دیده از زلزله در جنوب شهرستان سمیرم بازسازی می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی جمعه شب با حضور در اداره راهداری سمیرم در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اعلام نتیجه بازدید‌های کارشناسان بنیاد مسکن از مناطق و ساختمان‌هایی که نیاز به تعمیر و مرمت دارند، نسبت به تامین اعتبار تسهیلات و تعمیر و بازسازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

او تصریح کرد: دولت برای تخصیص بودجه، کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی خرابی‌های بخش پادنای سمیرم همچون کانون اصلی زلزله در سی سخت استان همجوار برنامه ریزی می‌کند.

وزیر راه وشهرسازی به سرمای هوا و بارش برف در سمیرم اشاره کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران در کنار ارگان‌های خدماتی و امدادی تا رسیدن منطقه به ثبات و آرامش در کنار مردم خواهد بود.

اسلامی تاکید کرد: مردم و ناظران در ساخت و ساز‌ها برای استحکام واحد‌ها دقت کنند تا در چنین بحران‌هایی گرفتار نشوند و کمتر آسیب ببینند.

او کار و تلاش برای کمک به زلزله زدگان در منطقه سرد و برفی دنا، پادنا و سی سخت را وسیع و سخت عنوان کرد و گفت: نباید فراموش کرد شرایط امروز کرونایی است و رعایت این مهم نیز در امدادرسانی‌ها و ارائه خدمات به مردم از جمله توزیع ماسک یک ضرورت است.

اسلامی وزیر راه دیروز به شهر سی سخت کانون اصلی زلزله اخیر سفر کرده بود و بعد از ظهر وارد سمیرم شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه؛۲۹ بهمن ماه، شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.