مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ۵ نقطه از منطقه سمیرم ریزش کوه اتفاق افتاده بود و محورها در منطقه پادنا و پادنای علیا مسدود شده بود که در حال حاضر بازگشایی راه‌ها انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شامگاه چهارشنبه شهر‌های یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد و همچنین بخش‌ها و مناطقی از جنوب استان اصفهان در شهرستان سمیرم و دامنه‌های ارتفاعات دنا در این خطه را لرزاند.

شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شدند و فرمانده میدان مشخص شد اظهار کرد: هفت گروه ارزیاب ویژه برای بررسی مشکلات موجود در زمینه راه‌ها، اماکن مسکونی نیز به منطقه پادنا اعزام شدند.

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه با توجه به سطح استانی این حادثه، شب گذشته ستاد مدیریت بحران در استانداری اصفهان و فرمانداری سمیرم تشکیل شد افزود:بر اساس گزارش‌های جمع‌بندی شده حدود پنج نفر در این حادثه مجروح شدند و یک نفر از آن‌ها به مرکز درمانی اعزام و چهار نفر دیگر به‌صورت سرپایی مداوا شدند اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شده و در حال حاضر مورد خاصی وجود ندارد.

او ادامه داد: این زلزله بعضی از شبکه‌های آب روستایی در منطقه پادنا را با مشکل مواجه کرد و کدورت آب این مناطق را افزایش داد که با اعزام نیرو‌های آب و فاضلاب به منطقه، مشکل آب شرب اهالی منطقه در حال برطرف شدن است.

همه راه‌های منطقه پادنا باز است

شیشه فروش اضافه کرد: ریزش کوه در چهار منطقه و مسدود شدن راه‌ها در منطقه پادنای علیا و پادنا از جمله روستای خفر سمیرم گزارش شد که عوامل راهداری به محل اعزام شدند و بازگشایی راه‌ها را انجام دادند.

او خاطرنشان کرد: مشکل خاصی در مورد برق، گاز و مخابرات منطقه وجود ندارد و اوضاع تحت کنترل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: دیوار‌های پنج واحد مسکونی تخریب شده و یک واحد مسکونی هم بطور کامل تخریب شد، اما با توجه به اطلاع رسانی به موقع کسی در محل حضور نداشت.

او افزود: یک سری ترک و شکاف در منازل مسکونی گزارش شده است که برای اعلام آن‌ها نیاز به بررسی و جمع‌بندی و ثبت در فرم‌ها دارد.

به گفته شیشه فروش، امروز جلسه‌ای برای بررسی ابعاد خسارت برگزار خواهد شد و جمع‌بندی و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

او بیان کرد: بارندگی همچنان در منطقه پادنا ادامه دارد و تیم‌های امدادی در محل مستقر هستند و با توجه به اینکه وضعیت عادی در استان اصفهان، کمک رسانی به اهالی زلزله زده سی سخت را شروع کردیم که در این زمینه شب گذشته ۲۰۰ تخته چادر از طریق هلال احمر برای کمک رسانی به این منطقه ارسال شد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۰:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خدا به دادمون برسه هم زلزله میاد هم طوفان اخر سال چی میخواد بشه
آخرین اخبار