سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل پای چوبه دار به زندگی بازگشت

معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان گفت:یک نفر محکوم به قصاص پس از ۸ سال با عفو و بخشش خانواده مقتول از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهادر اسدی معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان در امور شورا‌های حل اختلاف گفت: در سال ۱۳۹۱ و بر اثر نزاع بین ۲ جوان با سلاح سرد یک فقره قتل عمد رخ می‌دهد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده در سال ۱۳۹۷ منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

اوافزود: دادستان این پرونده را با هدف صلح و سازش به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان قروه ارجاع می‌دهد که با تلاش مستمر اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، رضایت آن‌ها جلب شدوقاتل پس از هشت سال در پای چوبه دار رهایی پیدا کرد.

اسدی بیان کرد: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده دوازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری کردستان با اشاره به اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده‌های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: شورا‌های حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.