سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی کاهش سرعت باد و آغاز بارش در استان مرکزی

از ساعات عصر امروز سرعت وزش باد در استان مرکزی کا هش یافته و بارش‌های سامانه جدید از نوار غرب استان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   داود آبادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد به دلیل ورود سامانه ناپایدار بارشی به کشور و تغییرات فشار جو سرعت وزش باد امروز در استان بویژه نیمه جنوب و نوار غرب استان بسیار شدید خواهد بود و سرعت باد لحظه‌ای در برخی از نقاط از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز خواهد کرد.

داودآبادی افزود: از ساعات عصر از سرعت وزش باد کاسته خواهد شد و بارش‌های سامانه از نوار غرب استان آغاز خواهد شد و بتدریج تا پایان وقت امشب سایر مناطق استان تحت تاثیر بارش‌های سامانه قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: بارش‌ها ابتدا عمدتا بصورت باران خواهد بود، اما بتدریج در برخی از نواحی سردسیر و کوهستانی استان مرکزی بویژه در شهرستان‌های شازند و خنداب شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: فردا پنجشنبه بارش‌ها از ساعات ظهر تبدیل به رگبار‌های پراکنده برف و باران خواهد شد و به دلیل احتمال وزش باد نسبتا شدید در برخی از نواحی احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان دور از انتظار نمی‌باشد.

او ادامه داد: با عبور سامانه از بعدازظهر و عصر فردا دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت و تا روز شنبه با توجه به دمای گرم فعلی بصورت بسیار محسوسی کاهش خواهد یافت.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: سامانه بارشی امروز در استان‌های لرستان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات غربی اصفهان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب مرکزی و جنوب همدان فعال است.

بر این اساس با گسترش فعالیت سامانه بارشی جدید در بسیاری از مناطق احتمال طغیان رودخانه‌ها و بروز سیلاب، لغزندگی جاده ها، آب گرفتگی معابر، تاخیر و احتمال لغو پرواز‌ها و ریزش بهمن و کولاک برف وجود دارد.

آسمان تهران امروز ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات بارش باران و احتمال باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

روز پنج شنبه در نیمه غربی کشور و روز جمعه در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.