فردا چهارشنبه سرعت وزش باد در استان مرکزی بسیار شدید خواهد بود.

کاظمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی و گزارش ایستگاه‌های هواشناسی کشور حاکی از ورود سامانه بارشی به نواحی غربی کشور است که به دلیل جابجایی هوا ناشی از ورود این سامانه امروز سرعت وزش باد در برخی از نواحی استان نسبتا شدید خواهد بود.

کاظمی افزود: همچنین احتمال برخی بارش‌های پراکنده در مناطقی از شمال و غرب استان دور از انتظار نمی‌باشد و فردا چهارشنبه سرعت وزش باد بسیار شدید خواهد بود و امکان افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی مناطق بویژه نیمه جنوب استان و نوار غرب استان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد.

او اضافه کرد: بارش‌های اصلی سامانه از بعدازظهر فردا از نوار غرب استان مرکزی آغاز خواهد شد و بتدریج تا اواخر وقت چهارشنبه سایر مناطق نیز تحت تاثیر بارش‌ها قرار خواهند گرفت.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: عمده بارش‌ها ابتدا بصورت باران خواهد بود، اما بتدریج بارش‌ها بویژه در مناطق سردسیر استان تبدیل به برف خواهد شد. سامانه بارشی از بعدازظهر تا عصر پنجشنبه از استان عبور خواهد کرد.

او ادامه داد: به دلیل وزش باد نسبتا شدید در برخی از مناطق در روز پنجشنبه احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های استان دور از انتظار نمی‌باشد و دمای هوا از روز پنجشنبه روند کاهشی خواهد یافت و تا روز شنبه بطور میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ درجه کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.