سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری استان ایلام عنوان کرد؛

کلاهبرداری تلفنی و پیامکی، سهل انگاری شهروندان

سروان نادی در خصوص کلاهبرداری‌های تلفنی و پیامکی هشدار داد و از شهروندان خواست به این گونه پیام و تماس‌ها بی توجه باشند.

سروان محسن نادی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک و یا برقراری تماس تلفنی با مردم و با دادن وعده‌های پوچ اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

او افزود: کلاهبرداران اقدام به تماس تلفنی و یا ارسال پیامکی با موضوعات مختلف مانند " شما برنده مسابقه پیامکی برنامه .... شده اید لطفا با این شماره تماس بگیرید"، شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل شده اید و یا اینکه برنده کمک هزینه اعزام به عتبات عالیات شده اید" می‌کنند که برخی از شهروندان با شماره‌های اعلامی تماس و فرد کلاهبردار آن‌ها را اغفال و به بهانه‌های مختلف این افراد را پای دستگاه خودپرداز کشانده و اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کنند.

سروان نادی اظهار داشت: این حقه سالهاست که ترفند مجرمین شده و بسیاری از مردم خیلی زود فریب می‌خورند و از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان خوشبین نباشند و توجه نکنند.

این کارشناس انتظامی با اشاره به اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد این نوع کلاهبرداری کماکان وجود دارد و شهروندان باید دقت بکنند تا فریب نخورند، از آنان خواست: در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی، از صحت پیامک ارسال شده با مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.