سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مردم و بیماریابی فعالانه رمز موفقیت در برابر کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز رمز موفقیت در برابر کروناویروس را مشارکت مردم و بیماریابی فعالانه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  گفت: شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران مبتلا به کرونا و بیماریابی فعالانه، یکی از اولویت‌های کنونی مجموعه سلامت استان است.

او با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به کشور، بر جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران تاکید کرد.

لطفی موارد شناسایی شده از گونه جدید این ویروس در کشور را به منزله زنگ هشداری جدی دانست که تمامی افراد جامعه را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه پیگیری افراد دارای تماس با مبتلایان شناسایی شده در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، هرگونه کاهش تماس در جامعه و پرهیز از تجمعات را در رفع خطر مواجهه با بحرانی سخت در جامعه، موثر دانست.

لطفی از مردم استان نیز دعوت کرد تا در صورت تماس با بیماران مثبت شناسایی شده، نسبت به انجام تست اقدام کنند.

او با اشاره به تغییر رنگ شهرستان‌های استان نیز گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تنها راه مقابله با آن، همکاری و مشارکت مردم در رعایت کامل اصول بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها، تجمعات و سفر‌های غیر ضروری است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.