سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۷ درصدی بیمه باغ‌ها و مزارع در خوزستان

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیمه باغ‌ها و مزارع در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله مدیر گروه خدمات بیمه‌ای کشاورزی با بیان اینکه طبق قانون، بیمه دام و طیور اجباری است، گفت: در سال زراعی جدید ۴۱۶ هزار هکتار از مزارع و باغ‌ها بیمه شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه امسال ۹۱ میلیارد تومان خسارت مربوط به پارسال پرداخت شده، افزود: از این میزان ۲۸۵ هزار هکتار مربوط به بیمه پایه بوده است، همچنین ۱۱۸ هزار رأس دام سبک عشایری و ۱۲۳ هزار و ۸۱۱ رأس دام سبک روستایی بیمه شده اند، ضمن اینکه ۳۰۴ هزار و ۹۶۰ رأس دام سنگین نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته، در صورتیکه برنامه ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین است.

کاهش مخاطرات با اجرای محور‌های دهگانه وزارت جهاد کشاورزی

جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در دومین جلسه مخاطرات بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی ناگزیر از مخاطرات طبیعی و غیر قابل کنترل است و خوزستان یکی از استان‌هایی است که با بیشترین مخاطرات روبرو بوده و محور‌های دهگانه‌ای از سوی وزارت متبوع جهت پیشگیری از مخاطرات ابلاغ شده که باید از طرف دستگاه‌های مربوطه اجرا شود.

او افزود: امسال دستگاه‌های نظارتی نیز در این مورد ورود خواهند کرد و احکامی برای دستگاه‌هایی که کم کار هستند در نظر گرفته خواهد شد.

عیسی حیدرزاده جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: عمده مخاطرات بخش تولیدات گیاهی بیماری‌ها و آفات، خشکسالی، آفتاب سوختگی و خشکسالی و سرمازدگی است و برای مبارزه با زنگ زرد گندم و ملخ صحرایی از نظر تامین تجهیزات، تیم‌های ردیابی، پایش و اقدامات لجستیکی اقدامات خوبی صورت گرفت، به طوریکه از خسارت به محصولات زراعی جلوگیری به عمل آمد.

او با بیان اینکه طی دهه اخیر تغییر اقلیمی را در استان شاهد بودیم و بر همین اساس الگوی کشت نیز تغییر کرد، ادامه داد: تاریخ کشت محصولات زراعی نیز باید جز اولویت‌های سازمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.